Projektai

Projektai

Title for This Block

Description for this block. Use this space for describing your block. Any text will do. Description for this block. You can use this space for describing your block.

Projekto vykdymo laikotarpis 2020-2022 m.m.
Dalyvauja 5 šalys:

  1. Prancūzija – Institution Notre Dame -koordinuojančioji institucija
  2. Lietuva–Šiaulių universitetinė gimnazija
  3. Lenkija–XIX Liceum Ogolnoksztalace w Gdansku
  4. Portugalija–Escola Secundaria Campos de Melo, Covilha
  5. Turkija–Cumhuriyet Andoulu Lisei

Projekto logotipas img src=”/images/eTwinning/NoTimeToWasrte.jpg” width=”40″ height=”40″>

Projekto aprašymas

Projekto „NO TIME TO WASTE“ tikslas – skleisti ekologijos ir sveikos gyvensenos idėjas, populiarinant gyvenimo būdą ,,nesukuriant jokių atliekų“, siekiant užtikrinti tvarų gyvenimą ir 5R taisyklę (refuse, reduce, reuse, repurpose, recycle. Projektas yra novatoriškas tuo, kad gimė minint rugpjūčio 13d. – Žemės atsinaujinančių išteklių ribinę dieną (ang.: Earth Overshoot Day). Ši kasmetė data žymi tašką, kuriame žmonija būna išnaudojusi visus biologinius išteklius, kuriuos per tuos metus gali atsinaujinti Žemė. Šiuo metu žmonės naudoja 60 proc. daugiau biologinių išteklių nei jų gali atsinaujinti. Paskaičiuota, kad mes išteklius taip švaistome į kairę ir dešinę, lyg gyventume 1,6 planetose. Skatinant sąmoningą vartojimą ir ekologinę savimonę, projektu prisidėsime prie švarios aplinkos išsaugojimo raginant mažinti vartojimą, stiprinant dalyvių suvokimą apie ES saugomas vertybes: demokratiją, lygybę, pagarbą žmogaus orumui, jo teisėms ir tolerancijai. Projekto partneriai yra Prancūzija (koordinatorė), Turkija, Lenkija, Lietuva ir Portugalija.
Gautas finansavimas : 28 281 Eur.

Projekto veiklos:

  1. Logotipo konkursas (nacionalinis ir tarptautinis turai).
    href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2020-2021/#014-etwininig12_22″>http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2020-2021/#014-etwininig12_22
  2. Seminaras apie atliekų rūšiavimą.
    href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2020-2021/#021-AtliekuTvarkymas”>http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2020-2021/#021-AtliekuTvarkymas
  3. Vėjo jėgainių kūrybinės dirbtuvės (vadovė V. Vasiliauskienė)
    href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2020-2021/#013-Jegaines”>http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2020-2021/#013-Jegaines
  4. Knygų skirtukų paroda.
    Padlet nuoroda href=”https://padlet.com/laimazeringiene/oxv37zq5q8jl5yim “>https://padlet.com/laimazeringiene/oxv37zq5q8jl5yim
    Vykdant Erasmus+ projektą „NO TIME TO WASTE”, dailės pamokose, vadovaujant dailės mokytojoms metodininkėms A. Alijošienei ir V. Vasiliauskienei, kūrybiškai panaudodami antrines žaliavas, ŠU gimnazistai sukūrė knygų skirtukus Tarptautinei motinos Žemės dienai ir Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienai paminėti. Ši paroda – taip pat ir viena iš Europos Sąjungos gimtadieniui skirtų veiklų, skatinanti būti atsakingu savo Planetai, tausojančiu savo Žemę ir Kalbą piliečiu.
  5. Rašinių konkursas ekologine tema.
    Geriausi rašiniai
    href=”/dokumentai/CelebrateEarthDay.pdf” target=”_blank”> Prezentacija
  6. Virtualus ekologinis piknikas href=”/dokumentai/Eco-PicnicSiauliaiUniversityGymnasium.pdf” target=”_blank”> Prezentacija
  7. Iniciatyva ,,Atkurkime savo žemę”

Vykdant Erasmus+ projektą ,,No time to waste“, mokiniai mokomi būti sąmoningais, aplinką tausojančiais piliečiais, skatinami rinktis sveiką gyvenimo būdą, gyventi tvariau, atsakingai naudoti žemės išteklius, rinktis beatliekinį gyvenimo būdą. Buvo prisijungta prie gražios Šiaulių kultūros centro iniciatyvos ,,Atkurkime savo žemę”. Gimnazijos erdvėje pasodintas dar vienas medelis.Grožėsimės, saugosime ir mylėsime…
href=”/archyvas/2021-2022/#069-SodinameMedi”>fotografijos

Erasmus+ projekto ,,No Time to Waste” pirmasis mobilumas Portugalijoje

Savaitės viešnagė Portugalijoje prabėgo akimirksniu. ŠUG’o mokiniams – Aurimui, Viliui, Titui, Kimui ir Patricijai – Erasmus+ projekto ,,No Time to Waste” mobilumas Portugalijos mieste Koviljone buvo įdomus ir naudingas. Kartu su mokiniais iš Portugalijos,Prancūzijos, Lenkijos ir Turkijos buvo galimybė sužinoti apie tai, kaip sukurti kuo mažiau atliekų, išlikti draugiškiems aplkinkai.
Projekto dalyviai lankėsi „R3M-Packaging“ įmonėje, kuri ne tik garsi pakuočių ir šilumos izoliacijos gaminių srityje. Ši įmonė yra pavyzdys, kaip nesukurti jokių atliekų ir tausoti žemės išteklius panaudojant saulės energiją. R3M įmonė savo gaminiams naudoja perdirbamą plastiką. Koviljono universitete mokiniai klausėsi paskaitos ,,Bendras atliekų ir CO2 panaudojimas žiedinei ekonomikai medžiagų sektoriuje”. Dalyviai galėjo išbandyti statybos ir žemės ūkio srityje naudojamų blokelių gamybos technologiją, panaudojant CO2. Daug dėmesio buvo skirta saulės jėgainių veiklos pristatymui. Įmonės ,,Enforce” atstovai papasakojo, kaip jie išplėtojo technologijas, kad pagamintų kuo daugiau saulės energijos.
Buvo suorganizuota ir kultūrinių veiklų: ekskursija po Koviljono miestelį, 18 a. garsėjusį dėl tekstilės gamyklų, o šiandien garsų sienų piešiniais ir traukiantį turistus dėl Eštrelos kalnų, kuriuose mokiniai taip pat lankėsi. Prieš skrydį namo ŠUG’o mokiniai dar spėjo apžiūrėti Lisaboną – pasigrožėti Belemo bokštu, Šv. Jeronimo vienuolynu, Šv. Jurgio pilimi, istoriniais geltonaisiais tramvajais, Santa Justa keltuvu, siauromis Alafamos kvartalo gatvelėmis.
href=”/archyvas/2021-2022/#070-NoWaste”>fotografijos
Projekto koordinatorė ŠU gimnazijoje L. Zeringenė
href=”https://www.erasmusdays.eu/erasmusdays”>https://www.erasmusdays.eu/erasmusdays

  1. Paskutinę pavasario dieną ŠU gimnazijos mokiniai, pažangiausi moksle, aktyviausi sporte, išradingiausi popamokinėje veikloje, vyko į tradicinę gimnazijos dovanojamą kelionę. Ši išvyka – tai tradicinio ekologinio projekto ,,Atgal į gamtą“ ir Erasmus+ ,,No Time to Waste“ dalis.
    Gimnazistai leidosi į žygį pėsčiomis Baltijos pajūriu. Klausydamiesi vėjo ir bangų ošimo, kvėpuodami jodu prisotintu pajūrio oru, įveikdami akmenuotus ruožus, mokiniai pasiekė Olando kepurę. Ten, naudodami gamtinę medžiagą (akmenis, smėlį, medžio nuolaužas, kankorėžius ir kt.), kurdami komandose, pastatė originalius ekologinius ūkius pagal pasirinktą specializacijos kryptį. Tai galėjo būti žuvininkystė, sodininkystė, bitininkystė, avininkystė, braškininkystė, paukštininkystė. Komandos turėjo ūkio direktorių ir drauge sukūrė įdomius projektus. Pristatydami savo darbus, mokiniai šmaikščiai ir išradingai papasakojo, kaip ūkiai gyvuoja, paaiškino, kokioje ekonomikos sistemoje (tradicinėje, planinėje ar rinkos) jie veikia. Gimnazistai taip pat grožėjosi ir smaguriavo Palangoje. Mokinius lydėjo ir kūrybines užduotis parengė mokytojos D. Meškaitė, L. Ladygienė, K. Nosamienė ir L. Zeringienė.
    Visi vykusieji džiaugėsi gimnazijos padovanotu prasmingu laiku, praleistu draugystėje, naujais įspūdžiais ir patirtimis – diena, praleista atsitraukus nuo išmaniųjų įrenginių.
    href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2021-2022/#116-Ekskursija”>fotografijos
  2. Birželio 6-12 d. ŠUG gimnazistai kartu su partneriais iš Turkijos, Portugalijos ir Lenkijos lankėsi privačioje Notre-Dame mokykloje Valanse. Visą savaitę vykusiose veiklose buvo nagrinėjamos Prancūzijos bei pasaulio globalinės problemos. Moksleiviai buvo supažindinti su organinių atliekų perdirbimu, kompostavimu miesto erdvėse bei nauja ekologiško gyvenimo vizija „Shared housing“. La Melo įkūrėjai pristatė viziją, kaip spręsti ekologijos problemas dideliuose miestuose pastatant ekologiškus, energiją tausojančius namus, kuriuose būtų galima apgyvendinti iki 10 šeimų. Šeimos gyvendamos kartu dalintųsi bendromis erdvėmis, namų apyvokos prietaisais, mažintų vartojimą ir prisidėtų prie planetos išsaugojimo.
    Kelionės metu moksleiviai turėjo puikią progą bendrauti anglų kalba, aktyviai leisti laiką bei aplankyti įspūdingo grožio XI amžių menančią pilį Kresto miestelyje, kuris įsikūręs Alpių kalnų papėdėje.
    Paskutinę dieną moksleiviai, pasirinkę pačią ekologiškiausią transporto priemonę – dviračius, leido trečiame pagal dydį Prancūzijos mieste Lione, grožėjosi architektūra, Ronos ir Sonos upėmis, surengė pikniką didžiausiame miesto parke.
    Erasmus+ projektai puiki galimybė mokytis, dalintis ir tobulėti keliaujant, pažįstant kitas kultūras ir šalis.
    Su nekantrumu lauksime kitų susitikimų!
    href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2021-2022/#123-ErasmusPrancuzija”>fotografijos
  3. Rugsėjo 29 – spalio 2d. ŠU gimnazistų ir mokytojų komanda su partneriais iš Portugalijos, Prancūzijos ir Lenkijos lankėsi partnerių iš Konijos (Turkija) mokykloje Cumhuriyet Anadolu Lisesi, kur vyko Erasmus+ projekto „No Time to Waste“ pristatymas. Čia iš antrinių žaliavų gaminome žaislus, taip bandydami suteikti atliekoms antrą gyvenimą. Mūsų gimnazistai sukūrė ir pristatė projektą iš antrinių žaliavų – lėlę Birutę. Buvo pristatyti ir atliekų rūšiavimo konteineriai, kurie maisto atliekas paverčia kompostu. Lankėmės vienoje iš penkių didžiausių pasaulyje saulės elektrinių „Karapinar“. Buvome supažindinti su įmonės veikla, darbo specifika ir gamtai draugiška energija. Aplankėme nuostabaus grožio miestus Kapadokijos regione: Uchisar, Asagi Mh, Sultanhani, Aidinly. Pamatėme Meke ežerą, kuris yra vulkano krateryje, sudarytas iš dviejų ežerų, esančių Konya provincijoje, centrinėje Turkijoje. Tai registruotas šalies gamtos paminklas ir Ramsaro vieta. Taip pat lankėmės Drugelių sode, kuriame yra sukurtos sąlygos gyventi nykstančių drugelių rūšims. Sužinojome, kiek ekologija aktuali šios šalies gyventojams, kiek ir kokių priemonių jie imasi, kad prisidėtų prie to, kad gyventumėme sveikesnėje ir švaresnėje aplinkoje.
    href=”http://www.sugimnazija.lt/galerija/#043-ErasmusFutureThePast”>fotografijos

Projekto vykdymo laikotarpis 2019-2021 m.m.
Dalyvauja 4 šalys:

  1. Slovakija –Gymnazium duklianskych hrdinov–koordinuojančioji institucija
  2. Lietuva– Šiaulių universitetinė gimnazija
  3. Lenkija–VI Liceum Ogolnoksztalcace w Krosnie/Zespol Szkol Naftowo Gazowniczych
  4. Norvegija– Tranevågen ungdomsskule
    Projekto logotipas img src=”/images/PROJEKTAI/FutureInThePast.jpg” width=”40″ height=”40″> Projekto aprašymas

Projekto tikslas – ugdyti tolerantišką, istoriškai išprususį pilietį, besidomintį Lietuvos ir Europos praeitimi. Projekte domimasi II-ojo Pasaulinio karo įtaka mūsų istorijai, ieškoma panašumų tarp Lietuvos, Slovakijos, Lenkijos, Norvegijos praeities ir dabarties. Mokiniai, domėdamiesi istorine atmintimi, dalijasi taikos puoselėjimo idėjomis, mokosi istorijos kitose erdvėse (muziejuose, bibliotekose) tyrinėja istorinius objektus, aiškinasi monumentų prasmę ir atsiradimo tikslą. Organizuojami susitikimai su karo veteranais, susipažįstama su liaudies kultūra, ypač karo dainomis.

Projekto veiklos:

1-as projekto „Future in the past“ mobilumas 2019-11-04 – 2019-11-8 Slovakijoje
2019 m. lapkričio 4-8 d. mobilumas Slovakijoje.
Sužinota apie Slovakijos istoriją II-ojo Pasaulinio karo kontekste, susipažinta su monumentais, lankytasi istorijos muziejuje, kareivių bunkeriuose.
Organizuotose logotipo kūrimo veiklose Lietuvos mokinių komandos logotipas išrinktas geriausiu ir tapo oficialiu projekto logotipu. Surengtos fotografijos dirbtuvės ir nuotraukų paroda.
Mokiniai mokėsi tradicinių slovakiškų liaudies dainų ir šokių. Turėjo galimybę supažindinti projekto dalyvius su Lietuva ir savo šalies kultūra, dalyvaudami Svidnik miestelio.šventėje, pristatė lietuvių liaudies dainą.
eTwinning ambasadorė supažindino mokinius su šios programos galimybėmis.
Tautinėje vakaronėje skanauti tradiciniai patiekalai.
Mokiniai lankėsi į UNESCO kultūros paveldą įtrauktame Bordejovo mieste, taip pat pamatė didžiausią vidurio Europoje Spiš pilį, išvydo Aukštuosius Tatrus.
Šio vizito metu užsimezgė naujų draugystės ryšių, sukurta naujų bendradarbiavimo planų.

Mokinių dalyvavusių mobilume Slovakijoje, class=”file-icon pdf” href=”http://www.sugimnazija.lt/dokumentai/Naujienos/Svidnike.pdf” target=”_blank”>refleksija.
href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2019-2020/#023-ErasmusSlovakija”>fotografijos

2-as projekto ,,Future in the past“ mobilumas 2021-10-25 – 2021-10-29 Lenkijoje
Keturios šalys – Lietuva, Lenkija, Slovakija ir Norvegija – jau antrus metus vykdo istorinės atminties išsaugojimui skirtas tarptautines veiklas. Spalio 25-29 d. Krosne (Lenkija) įbyko Erasmus+ projekto „Future in the past” mobilumas. 10 Šiaulių universitetinės gimnazijos mokinių, lydimi mokytojų Rasos ir Kęstučio Stoškų, įveikę 700 kilometrų, sekmadienio vakare jau buvo Lenkijoje. Pirma diena prabėgo turiningai. Buvo organizuota ekskursija po mokyklą „Zespół Szkół Naftowo – Gazowniczych”, joje kiekviena delegacija prisistatė ir susipažino, sudalyvavo sporto rungtyse. Po to projekto dalyviai leidosi į pažintinį vizitą po Krosno senamiestį, lankėsi bibliotekoje, senųjų amatų muziejuje, grožėjosi 14 a. Krosno katedra. Miesto panorama geriausiai atsivėrė įkopus į miesto apžvalgos bokštą-varpinę. Tarptautinė delegacija buvo svetingai sutikta Krosno savivaldybėje ir dalyvavo oficialiame miesto mero priėmime. Grįžus į mokyklą, dalyviai pristatė ,,Walking Tour” iššūkį ir dar ilgai šnekučiavosi, dalinosi įspūdžiais.
Šiame projekte mokomasi istorijos netradicinėse erdvėse dirbant tarptautinėje aplinkoje. Keturių projekto šalių dalyviai kultūros ir istorijos pamokas mokėsi Krokuvoje. Ekskursija buvo pradėta Krokuvos žydų istoriniais keliais. Mokiniai susipažino su seniausiomis Lenkijos sinagogomis, II pasaulinio karo Krokuvos žydų tragišku likimu. Dalyviai aplankė išskirtinės asmenybės, Pasaulio tautų teisuolio garbingą vardą pelniusio Oskaro Šindlerio muziejų. Šis žmogus II pasaulinio karo metu iš Krokuvos geto ir Holokausto stovyklos išgelbėjo net 1100 žydų. Muziejaus aplankymas ŠU gimnazijos mokiniams padarė išskirtinį įspūdį, sukėlė stiprių emocijų. Visos delegacijos turėjo nuostabią progą pažinti Krokuvos senamiestį ir pasigrožėti kultūriniu miesto paveldu. Šio mobilumo metu visi dalyviai, pažinę Lenkijos ir Europos istoriją, grįžta kupini naujų patirčių ir planų. Kitas projekto mobilumas planuojamas Lietuvoje.
Virtualus susitikimas su Erasmus + projekto ,,Future in the past“ mokiniais 2022-02-04
Vasario 4 d. dar kol kas virtualiam susitikimui susirinko Erasmus + projekto ,,Future in the past“ mokiniai iš 4 šalių – Lietuvos, Slovakijos, Lenkijos ir Norvegijos. Mokiniai šnekučiavosi ir apie mokslą, ir laisvalaikį, ir apie tai, kaip pandemija apribojo jų galimybes. Šiaulių universitetinės gimnazijos mokiniai Rugilė, Austėja, Agnetė ir Titas pristatė videoklipus apie mūsų gimnaziją, Šiaulius ir Lietuvą. Jau balandžio pradžioje Erasmus draugai atvyksta savaitei į ŠU gimnaziją. Laukiame vizito ir ruošiamės pristatyti ŠU gimnaziją, Šiaulius, šalies istoriją, pasidalinti savo kultūra ir svetingumu.
href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2021-2022/#061-ThePast”>fotografijos

Virtualus, bet kupinas patirčių ir emocijų, Erasmus + mobilumas Lietuvoje

Taip jau susiklostė, kad pirmąkart dėl pandemijos, antrąkart dėl karinių neramumų, Erasmus+ vizitas Lietuvoje įvyko virtualiai. Virtualus mobilumas padovanojo naujas patirtis ir atradimus – kaip susitelkę galime dirbti komandoje, kaip keturios projekto šalys, nors ir nuotoliu, išlaiko pozityvią darbinę nuotaiką, jau trejus metus trunkančią draugystę.
Erasmus+ projekto ,,FUTURE IN THE PAST“ tikslas – ugdyti tolerantišką, istoriškai išprususį pilietį, besidomintį Lietuvos ir Europos praeitimi. Projekte domimasi II-ojo Pasaulinio karo įtaka Europos istorijai. Mokiniai, domėdamiesi istorine atmintimi, dalijasi taikos puoselėjimo idėjomis, mokosi istorijos kitose erdvėse, tyrinėja istorinius objektus, aiškinasi monumentų prasmę ir atsiradimo tikslą. Šio mobilumo tikslas – pristatyti šalių dalyvių patriotines dainas, supažindinti su liaudies kultūra, sukurti 1 patriotinės dainos interpretaciją lietuvių, lenkų, slovakų, norvegų ir anglų kalbomis.
Didžiuojuosi Šiaulių universitetinės gimnazijos istorinio Erasmus+ projekto ,,FUTURE IN THE PAST“ komanda, kuri darniai bendradarbiaudama supažindino užsienio partnerius su Šiaulių ir Lietuvos kultūriniais ir istoriniais objektai, NATO misijų reikšme, pristatė liaudies, populiarias dainas, simbolizuojančias lietuvių tautos meilę Tėvynei ir tvirtą dvasią, skleidė taikos linkėjimus, patobulino minkštuosius įgūdžius. Mobilumas pasiteisino su kaupu – neramiais Europoje laikais taikos idėjos ypač aktualios, o dvasią stiprinančios patriotinės dainos skleidžia viltį, kad įsivyraus Taika.
Šiaulių universitetinės gimnazijos ugdymo skyriaus vedėja, projekto koordinatorė L. Zeringienė
ref=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2021-2022/#088-ErasmusFuture”>fotografijos

2021-2022 m.
Dalyviai: Ia ir Ib klasės mokiniai
Kordinuoja: anglų kalbos mokytoja Giedrė Šidlauskienė
Partneriai: Ukraina, Portugalija, Lietuva, Turkija, Ispanija, Jordanija, Lenkija, Rumunija, Albanija, Slovakija
Tikslas: sukurti tikrus draugiškus ryšius tarp projekte dalyvaujančių mokinių analizuojant 10 temų apie paauglių kasdienybę
Uždaviniai:
• mokiniams iš 10 skirtingų šalių susipažinti, suformuoti komandas;
• analizuoti, dalintis nuomonėmis ir patirtimi šiomis temomis: mokyklos gyvenimas, ateities planai, legendinės figūros, tradicijos, kelionės, naudingi patarimai, festivaliai, skaitmeninė era, šiuolaikiniai herojai, apsipirkimas
• tobulinti bendradarbiavimo, kūrybiškumo, bendravimo anglų kalba ir IKT įgūdžius

2021-2022 mokslo metais mokytoja G. Šidlauskienė kartu su gimnazijos Ia ir Ib klasių moksleiviais vykdė tarptautinį eTwinning projektą „Our Funny Little Worlds“ su partneriais iš 10 Europos valstybių. Mokiniai dirbdami tarptautinėse komandose gilinosi į 8 temas, aktualias paaugliams – tai mokyklinis gyvenimas, įžymios asmenybės, kelionės, tradicijos, šventės, ateities karjera, nūdienos herojai bei skaitmeninis amžius. Dirbdami kartu kūrė bendrą komiksų knygą, trumpus video, rengė trumpas prezentacijas, ką aplankyti verta jų šalyse, kūrė kryžiažodžius, receptų ir švenčių knygas, plakatus bei bendrą knygą apie ateities vizijas. Visiems šiems produktams sukurti buvo panaudotos skirtingos internetinės programėlės ir platformos. Moksleiviai sukūrė daugybę įvairių produktų – knygų, plakatų, video medžiagos, kurią bus galima panaudoti ir ateityje. Mokytoja tikisi, kad moksleiviai ir toliau noriai dalyvaus tarptautiniuose projektuose.

href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2021-2022/#115-eTwinning202206″>fotografijos

2021-2022 m.
Dalyviai: IIa klasės mokiniai
Kordinuoja: ugdymo skyriaus vedėja Laima Zeringienė, bendradarbiauja dailės mokytoja Aurelija Alijošienė, istorijos mokytojas Giedrius Globys
Partneriai: Lietuva, Bosnija ir Hercegovina, Italija, Rumunija, Turkija
Tikslas: susipažinti su 5 šalių kultūra ir istorija, puoselėti tarpkultūrines vertybes, ugdytis pagarbą ir toleranciją kitoms kultūroms
Uždaviniai:
• žaismingai ir kūrybingai mokytis istorijos, pristatyti save, savo gimtuosius miestus, šalies istorinį ir kultūrinį paveldą naudojant Web2 įrankius ir įvairias kūrybines technikas;
• mažinti išankstinių nuostatas apie skirtingas Europos šalių kultūras;
• tobulinti užsienio kalbos, IKT, komandinio darbo įgūdžius

2021-2022 m.
Dalyviai: IIIa klasės mokiniai
Kordinuoja: anglų kalbos mokytoja Inga Laurinėnienė
Partneriai: Turkija, Rumunija, Italija, Azerbaidžanas, Lietuva
Tikslas: ugdyti mokinių supratimą apie pilietiškumą, plėsti žinias apie politiką, aplinkosaugą, filosofiją, visuomenę
Uždaviniai:
• dalintis idėjomis apie UNESCO veiklas siekiant tvaraus vystymosi;
• dalyvauti internetiniuose susitikimuose, diskutuoti, keistis nuomonėmis politikos, aplinkosaugos, visuomeninėmis temomis;
• parašyti rašinių, parengti plakatų pilietiškumo temomis;
• kritiškai pažvelgti į aktualias situacijas ir pasiūlyti sprendimų darnaus vystymosi klausimais

      eTwinning projekto "Sustainable Development For Future" sėkmingai pasiektas finišas 

Balandžio 19d. įvyko eTwinning projekto “Sustainable Development For Future” paskutinis virtualus susitikimas, kuriame projekto dalyviai iš Italijos, Turkijos, Rumunijos, Azerbaidžano ir Lietuvos aptarė viso projekto veiklas, dar kartą pasidalino savo įžvalgomis apie aktualiausius tvaraus vystymosi tikslus, tokius kaip badas, lyčių lygybės, švaraus vandens ir sanitarijos bei klimato veiksmų būtinybės. Visi projekto dalyviai kruopščiai ruošėsi šiam susitikimui, kurio vienas iš tikslų buvo paminėti pasaulinę Žemės dieną balandžio 22 d. Projekto dalyviai nutarė kartu sudainuoti populiarią dainą “We are the world”, taip tarsi primindami pasauliui, kad būtent vaikai praskaidrina dienas ir kartu kviečia daugiau padėti ir prisidėti prie teigiamų pokyčių pasaulyje.

ERASMUS+ „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“

Šiaulių universitetinė gimnazija –projekto partneris
Šiaulių miesto savivaldybės administracija, kartu su miesto bendrojo ugdymo mokyklomis, parengė „Erasmus+“ programos projekto „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“, finansuojamo remiant Europos Komisijai paraišką.
Į vizitą bus išrinkti dalyvauti 2 gimnazijos mokytojai.
Darbo kalba – anglų.

href=”http://www.sugimnazija.lt/dokumentai/ErasmusPartneris.docx” target=”_blank”> Plačiau
PASISEMKIME GEROSIOS PATIRTIES IŠ SUOMIJOS ŠVIETIMO SISTEMOS
Balandžio 24 -30 dienomis Šiaulių universitetinės gimnazijos anglų kalbos mokytoja Inga Laurinėnienė kartu su kitais vienuolika Šiaulių miesto mokytojų bei karjeros ugdymo specialistų vyko į Suomiją pagal „Erasmus +“ programos projektą „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“.
Projekto tikslas – susipažinti su Suomijos švietimo ir ugdymo karjerai sistema, perimti Suomijos kolegų gerąją patirtį bei tobulinti ugdymo karjerai kokybę Šiaulių mieste. Vizito metu mokytojai lankėsi Šiaurės Karelijos Joensuu miesto profesinėje mokykloje Riveria, pradinėje mokykloje Karsikon Koulu bei gimnazijoje Pielisjoen Koulu.
Užsiėmimų su Riveria profesinės mokyklos ugdymo karjerai konsultantais metu mokytojai buvo supažindinti ne tik su dabartine švietimo sistema bet ir su Suomijos istorija nuo 1900. Verta paminėti, kad šalies politiniai bei socialiniai įvykiai turėjo svarios įtakos Suomijos švietimo sistemai, tad karjeros ugdymas Suomijoje buvo pradėtas nuo 1970 metų. Suomijos švietimo sistemoje ypatingas dėmesys skiriamas mokinių interakcijai, bendravimui, bendradarbiavimui, kad būtų sukurti stiprūs tarpusavio ryšiai, kurie ateityje padės įgyvendinti įvairius projektus, kurti verslus bei padės sėkmingai bendradarbiauti įvairiose srityse.
Diskusijų su mokyklų direktoriais ir mokytojais metu buvo akcentuojama individualaus požiūrio į kiekvieną vaiką svarba bei holistinis, į kompetencijas orientuotas ugdymas.
Norisi pasidžiaugti Suomijos mokyklų gražia bei išpuoselėta aplinka, pritaikyta ne tik mokytis, dirbti, bet ir pailsėti kartu su bendraminčiais ar atokiau nuo kitų mokinių. Verta paminėti, kad prieš 30 metų buvo atsisakyta stebėti bei kontroliuoti mokytojus. Tikriausiai toks sprendimas taip pat prisidėjo prie to, kad Suomijos švietimo sistema yra laikoma viena geriausių pasaulyje.
Norisi tikėti, kad geroji Suomijos švietimo patirtis neilgai trukus bus įgyvendinta ir Lietuvoje. Vadinasi, visi mokiniai iki 18 metų bus maitinami sveikais pietumis nemokamai, kasdien valgyklose bus didelis daržovių bei įvairių patiekalų pasirinkimas, mokytojo profesija taps prestižine ir mokyklose vis daugiau dalykų dėstys vyrai, ministerijų bei mokyklų vadovybės labiau pasitikės mokytojais ir suteiks daugiau laisvės jiems sprendžiant dėl ugdymo programos, o mokytojai, pajutę, kad jais labiau pasitiki, pradės dirbti kūrybiškai ir nusiteikę pozityviai.
href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2021-2022/#108-VizitasSuomijoje”>fotografijos

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai pagal „Erasmus+”KA1 Programą. Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame esančios informacijos pateikimą ir naudojimą./i>

href=”http://www.sugimnazija.lt/dokumentai/Veiklu%20tvarkarastis_KA1_.xlsx”>Mobilumų veiklų tvarkaraštis

PENKTASIS Erasmus + projekto „Inovatyvus mokytojas-inovatyvus mokinys-inovatyvi mokykla“ MOBILUMAS – Profesinio tobulėjimo kursai MALTOJE
“Creativity in teaching and training & how to use music, art, ICT and outdoor activities in education”
Šiaulių universiteto gimnazijos muzikos mokytojai Kęstutis Stoškus ir Rasa Stoškuvienė, 2018 m. balandžio 22-29 d. dalyvavo tarptautiniuose pedagogų tobulinimosi kursuose Maltoje – “Creativity in teaching and training & how to use music, art, ICT and outdoor activities in education”.
Pagrindinis kursų tikslas – aktyvus ir inovatyvus kūrybiškumo puoselėjimas įvairiuose ugdymo procesuose, skatinant ir aktyviai praktikuojant kūrybingumą, kaip vieną iš efektyviausių ugdymo metodų. Kursus organizavo Nyderlandų kompanija Quarter Mediation, o dalyviai buvo net iš 8 šalių: Estijos, Norvegijos, Italijos, Kroatijos, Rumunijos, Slovėnijos, Olandijos ir Lietuvos (ją atstovavo mūsų gimnazijos mokytojai Rasa ir Kęstutis Stoškai).
Kursų programa iš ties buvo labai įvairiapusė, profesionaliai derinant teorines paskaitas su aktyviomis praktinėmis veiklomis, išvykomis ir vizitais po Maltos mokyklas, stebint ten organizuojamas veiklas ir susipažįstant su Maltos ugdymo sistema. Organizuotos trys išvykos į Maltos ugdymo įstaigas: Šv. Nikolo koledžas Rabat mieste, Nacionalinė Maltos sporto mokykla ir Šv. Ignaco koledžas Handage.
Kursų programoje dominavo paskaitos ir praktinės veiklos apie kūrybiškumo, kaip vieno iš šiandienai būtiniausio ir efektyviausio metodo, naudojimą ir pritaikomumą įvairiuose mokomuosiuose dalykuose (muzikoje, istorijoje, dailėje, geografijoje, kūno kultūroje, matematikoje ir t.t.) bei mokyklos bendruomeninėje veikloje. Kursų dalyviai ne tik išklausė daug įdomių paskaitų (kaip “Stop Motion and Movie Maker”, “Story guessing”, “Interpretative dance”, “ICT in education”, “Mind-mapping”, “Treasure hunting” ir t.t), bet ir turėjo aibę atraktyvių ir prasmingų praktinių – išeinamųjų veiklų (teko kurti minčių žemėlapius, kurti interpretacinius šokius, išbandė teatro sporto užsiėmimus, kūrė animacinius filmukus, varžėsi pažintiniuose-istoriniuose užsiėmimuose, kurie vyko Maltos sostinėje Valetoje bei senajame mieste Mdinoje bei daugybę prasmingų ir komunikuoti verčiančių veiklų grupėse (skatinant bendravimą anglų kalba).
Rasa ir Kęstutis džiaugiasi šia neeiline patirtimi su kolegomis iš kitų šalių, galimybe pagilinti ir praplėsti savo žinias bei galimybe pasidalinti savo sukaupta pedagogine kūrybiškumo ugdymo patirtimi.
href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2017-2018/#159-Penktasis_Erasmus_mobilumas”>
img src=”/images/PROJEKTAI/Erasmus5.jpg” alt=”Galerija” width=”389″ height=”219″ border=”0″>

KETVIRTASIS Erasmus + projekto „Inovatyvus mokytojas-inovatyvus mokinys-inovatyvi mokykla“ MOBILUMAS – kvalifikacijos tobulinimo kursai „Kūrybiškumo ugdymas pagal Edvardą de Bono“ Liublijanoje (Slovėnija)

Šiaulių universiteto gimnazijos neformaliojo ugdymo skyriaus vedėja, kuratorė Inga Daukšienė ir ispanų kalbos, kuratorė mokytoja Dovilė Arlikevičiūtė kovo 18-24 dienomis dalyvavo Erasmus KA 1+ kvalifikacijos tobulinimo kursuose Liublianoje, Slovėnijoje. Mokymų tema itin aktuali – „Kūrybiškumo ugdymas pagal Edvardą de Bono“. Kaip išmokyti jaunimą kūrybiškai mąstyti? Kodėl verta nebijoti ieškoti nepopuliarių sprendimų? Kokios priemonės yra efektyvios kūrybiškumo ugdymui? Kaip lavinti visapusišką mąstymą atsisakant standartinio požiūrio į situaciją, problemą, užduotį? Plačiau
href=”https://www.etaplius.lt/su-gimnazijos-pedagoges-tobulinosi-liublianoje” target=”blank”>Etaplius. class=”file-icon ppt” href=”/dokumentai/Skelbimai/Kūrybiškas%20mąstymas%20ŠUG.pptx”>Kūrybiško mąstymo ugdymas pagal Edvardą de Bono“ respublikinėje konferencijoje „Z kartos karjera ateities darbo rinkoje“. href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2017-2018/#116-Erasmus_KA1″> img src=”/images/PROJEKTAI/Liublijanoje.jpg” alt=”Galerija” width=”389″ height=”219″ border=”0″>

TREČIASIS Erasmus + projekto „Inovatyvus mokytojas-inovatyvus mokinys-inovatyvi mokykla“
MOBILUMAS „Didžioji kelionė po Europą: kūrybiškumas, inovacijos, aktyvusis pilietiškumas ir tarpkultūrinis dialogas“

Spalio 16-22 d. kartu su dar 13 pedagogų iš Prancūzijos, Belgijos, Portugalijos skyriaus vedėja L. Zeringienė mokėsi ir ieškojo partnerių tolimesniems projektams kvalifikacijos kėlimo kursuose Romoje.
href=”/dokumentai/Skelbimai/GEROSIOS_PATIRTIES_SKLAIDA_PO_ERASMUS+_KA1.ppt”>Gerosios patirties sklaida po Erasmus + KA 1
href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2017-2018/#035-Erasmus_plius_sklaida”>
img src=”/images/PROJEKTAI/Erasmus_KA_roma.jpg” alt=”Galerija” width=”389″ height=”219″ border=”0″>

ANTRASIS Erasmus + projekto „Inovatyvus mokytojas-inovatyvus mokinys-inovatyvi mokykla“ MOBILUMAS – kvalifikacijos tobulinimo kursai „Mokymas – tai komunikacija, inovacijos ir mokymosi procesas per patyrimą (praktines užduotis), kurios vyksta lauke“.
href=”https://www.youtube.com/watch?v=y3byjDqIR_I&feature=youtu.be” target=”_blank”>Soverato filmas
img src=”/images/PROJEKTAI/Soverato_Collage.png” alt=”” />
href=”/dokumentai/Skelbimai/Structured_training_SOVERATO.pptx”>Structured training
PIRMASIS Erasmus + projekto „Inovatyvus mokytojas-inovatyvus mokinys-inovatyvi mokykla“ MOBILUMAS – kvalifikacijos tobulinimo kursai „Technologijos ir žiniasklaida švietime“
class=”html5lightbox” href=”/video/Projektas_Puloje_video.mp4″>Filmas

Erasmus + KA 1 projektas „Inovatyvus mokytojas-inovatyvus mokinys-inovatyvi mokykla“ jau startuoja
Projekto koordinatorei L. Zeringienei grįžus iš Vilniuje SMPF organizuoto įvadinio seminaro Erasmus+ projektų KA 1 dotacijų gavėjams, ŠU gimnazijos projekto komanda susirinko susipažinti su reikalinga informacija. Buvo pasidalinta įžvalgomis ir nuomonėmis, suplanuotos projekto veiklos prieš, per ir po mobilumų. Nuo liepos 1 d. per metus trunkantį tarptautinį projektą dešimt įvairių dalykų ŠU pedagogų kvalifikaciją kels ir mokysis inovatyvių mokymo metodų Kroatijoje, Italijoje, Maltoje ir Slovėnijoje.
img src=”/images/PROJEKTAI/erasmus_collage.jpg” alt=””

Nuo 2017 m. liepos mėn. ŠU gimnazija, gavusi finansavimą, pradeda vykdyti tarptautinį Erasmus + KA1 projektą „Inovatyvus mokytojas-inovatyvus mokinys-inovatyvi mokykla“.
Jis kilo iš aiškių mokyklos poreikių – pedagogai nori dirbti geriau, įdomiau ir priimtiniau su jaunąja karta, atsižvelgiant į kiekvieno ugdytinio individualius poreikius, integruojant mokomuosius dalykus, praplečiant mokomąsias erdves netradicinėje aplinkoje. Mokyklos pedagogai turi siekiamybę kokybiškai mokytis visą gyvenimą, tobulinti savo bendruosius įgūdžius, atnaujinti mokymo metodus ir išmokti naujų, inovatyvių metodų, tikslingai naudoti IKT mokymui(si) gerinti. Projekto veikla tikslingai ir integraliai suplanuota prieš, per, po kursų (paruoštas veiklų kalendorius). Ji nukreipta į mokymą(si), paremtą holistiniu, sinergetiniu mokymusi, ugdymu(si) veikiant, eksperimentuojant, patiriant. Šios veiklos kitas uždavinys – stiprinti bendravimą, bendradarbiavimą tarp mokinių, mokytojų, bendruomenės, įtraukti kuo įvairesnes neformaliąsias vietos ir regiono institucijas, kurti ir vystyti ryšius su Europos pedagogais ir mokiniais.
Turime tikslą sukurti ilgalaikę integraciniais ryšiais paremtą programą, todėl europiniuose kursuose išmokti metodai, įgytos kompetencijos bus tikslingai panaudotos mokymo kokybės tobulinimui.

      Projekto vykdymo laikotarpis 2019-2022 m. 

Projekto tikslas : tobulinti pedagogų profesines, kalbines, bendrąsias kompetencijas bendruomenės mokymosi kokybei ir pažangai
Uždaviniai:

  • suaktyvinti veiklas mokinių įtraukiojo ir lygiateisio ugdymo, aktyviojo pilietiškumo srityse;
  • lavinti pedagogų emocinį raštingumą ir minkštuosius įgūdžius;
    -padidinti įvairių dalykų mokytojų bendradarbiavimą;
    -sukurti skaitmeninę priemonę, kurioje bus pateikta įvairių veiklų modelių ir pavyzdžių, akcentuojant aktyvųjį pilietiškumą, kūrybiškumą bei įtraukųjį ugdymą
    Į kvalifikacijos tobulinimo kursus Italijoje, Graikijoje, Islandijoje vyks 12 ŠU gimnazijos pedagogų
    Europos Sąjungos dotacija, gauta projektui, 28 562 eur

Įvykę mokymai.

  1. Erasmus+ projekto mokymai „Sėkmingos ir patenkintos mokyklos patirtis: strategijos ir įgūdžiai mokytojams“ („ A Satisfying School experience: strategies and skills for teachers“) ( Barselona, Ispanija) 2021-07-26 – 2021-08-01
    Fizinio ugdymo mokytoja Ligita Rakštienė ir anglų kalbos mokytoja Giedrė Šidlauskienė liepos 26 – rugpjūčio 1 d. dalyvavo Europass mokytojų tobulėjimo kursuose „A Satisfying School experience: strategies and skills for teachers“ Barselonoje. Šiuose kursuose dalyvavo 13 mokytojų iš Italijos, Lenkijos, Rumunijos, Vengrijos ir Lietuvos. Pirmąją dieną vyko dalyvių susipažinimas ir supažindinimas su savo šalių ugdymo sistema ir mokykla. Kitomis dienomis dalyviai buvo supažindinti su pozityviąja psichologija. Jos pradininkas Martinas Seligmanas sukūrė psichologinės gerovės modelį ir ištyrė, ką žmonės renkasi, kad būtų laimingesni. Seligmanas apsvarstė ir tris maršrutus, nuo kurių būtų galima pradėti laimės kelią.
    Mokytojai dirbdami grupėse aptarė savo mokyklų stipriąsias ir silpnąsias puses, iškylančias galimybes ir grėsmes, sužinojo, kaip atpažinti ir diagnozuoti „perdegimo sindromą“. Dėstytoja supažindino su efektyvia švietimo sistema, būdais, kaip pagerinti mokytojų ir mokinių savijautą, psichologinę būklę, gerovę ir sustiprinti pasitikėjimą savimi. Kursų metu daug dėmesio skirta teigiamų tarpusavio santykių kūrimui, savianalizei, meditacijai, gyvenimo įgūdžių ugdymui pagal „Geros savijautos lėkštės modelį“, nes geros mokyklos pagrindas – pozityvūs, laimingi mokytojai ir mokiniai.
    Erasmus+ projekto kursai baigti. Dalyvavimas juose padėjo susirasti naujų kontaktų tarptautiniams projektams, suteikė galimybę pasidalinti patirtimi, pažinti naują šalį ir tobulėti. Įgyta daug naujų idėjų, žinių, kuriomis mokytojos pasidalins su kolegomis ir mokiniais.
    href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2021-2022/#110-ErasmusBarselona”>fotografijos
  2. Erasmus+ projekto mokymai „Mokykla visiems vaikams“ („Europiens school for all childens“) ( Florencija, Italija) 2021-08 30 – 2021-09-04
    Erasmus+ projekto ,,Įtraukusis ir lygiateisis ugdymas, aktyvusis pilietiškumas bendruomenės mokymosi kokybei ir pažangai” mobilumas Florencijoje
    Rugpjūčio 30 – rugsėjo 4 d. trys gimnazijos mokytojos A. Alijošienė, K. Nosamienė, V. Marcišauskaitė dalyvavo Erasmus+ projekto mokymuose „Mokykla visiems vaikams“ („Europiens school for all childens“), kurie vyko Florencijos mieste Italijoje Toskanos regione. Mokymus organizavo Europass Teacher akademy, juos vedė Layla Dari. Grupę sudarė įvairių dalykų mokytojai iš Portugalijos ir Lietuvos.
    Didelis dėmesys mokymų programoje buvo skiriamas įtraukiajam ugdymui. Būtent šis ugdymas yra itin svarbus globalizacijos sąlygomis. Tada, kai visuomenė sprendžia emigracijos problemas, Europos mokyklos patiria naujų iššūkių. Bendravimas ir bendradarbiavimas ugdant mokinius šiomis sąlygomis grindžiamas pozityviosios psichologijos principais. Atlikdami praktines užduotis, analizuodami pateiktas mokinių tarpusavio bendravimo situacijas, aptardami tėvams iškylančias problemas kursų dalyviai ieškojo pedagoginių sprendimų, dalijosi patirtimi, išgirdo praktinės pedagogikos patarimų. Mokytojos susipažino su programėlės Trello galimybėmis ir siūlomais pedagoginių pertraukėlių variantais. Parodos, muziejai, pasivaikščiojimai po renesanso lopšį – Florenciją – paliko neišdildomų įspūdžių, kurie atras vietą pamokose.
    Mokytojos patobulino anglų kalbos, komandinio darbo tarptautinėje aplinkoje, laiko vadybos kompetencijos, pasisėmė motyvacijos naujiems mokslo metams. Pritaikius mokymuose įgytas žinias, ŠU gimnazijoje minint Europos kalbų dieną, buvo sukurtas projektinis darbas-paroda I-II gimnazijos klasių darbų paroda „Iš kur mes atėjome?“ Į šias veiklas įtraukti įvairių gebėjimų mokiniai, kūrybinis darbas atliktas skatinant pilietiškumą, integruojant gimtąją ir užsienio kalbą, dailę, geografiją ir istoriją.
    href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2021-2022/#109-ErasmusItalija”>fotografijos
  3. Erasmus+ projekto mokymai Europa tarp mitologijos, modernumo ir diaugiakultūriškumo” („Europe between Mithology, Modernity and Multiculturism”) (Heraklionas, Graikija) 2022-05-08–2022-05-14
    Mokymosi džiaugsmu ir patirtimis gera dalintis
    Šiaulių universitetinė gimnazija jau trečius metus įgyvendina Erasmus+ projektą ,,Įtraukusis ir lygiateisis ugdymas, aktyvusis pilietiškumas bendruomenės mokymosi kokybei ir pažangai”. Gimnazijos ugdymo skyriaus vedėja, projekto koordinatorė L. Zeringienė ir lietuvių kalbos mokytoja I. Daukšienė savaitę (gegužės 8–14 d.) mokėsi multikultūriniame Heraklione, civilizacijų kryžkelėje.
    10 edukatorių, savo srities profesionalų iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Graikijos, Italijos ir Lietuvos, išmoko labai daug. Tik atviras naujovėms, nuolat besidomintis ir besimokantis, laisvas nuo stereotipų ir išankstinių nuostatų pedagogas, suvokiantis, kad ne viską galima išmokti vien iš vadovėlių, gali ugdyti brandžias asmenybes. Padėti, įkvėpti, pritaikyti mokymo(si) turinį individualiam mokiniui, kurti ryšius tarp mokytojo ir mokinio, tarp pedagogų savo mokykloje, mieste, respublikoje, Europoje, vystyti tinklaveiką, įtraukumą, ugdyti emocinį intelektą, toleranciją, skatinti mokytis užsienio kalbų, projektinio darbo metodą, aktyvųjį pilietiškumą integruoti į formalųjį ir neformalųjį ugdymą, mokyti(s) kitose erdvėse integraliai ir kūrybiškai, gerbti ir įgalinti mokinį veikti ir prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi, ugdyti mokinių ir pedagogų savivertę – ugdyme šiandien ypač aktualu. Kai dirbama daugiakultūrinėje aplinkoje, prasiplečia mąstymas, suvokimas, patirtys ir galimybės. Kai pedagogas tiki savimi, jis gali tikėti ir mokiniu – kiekvienu kitokiu ir vertingu.
    ŠU gimnazijos pedagogės grįžta ne tik su naujomis žiniomis, bet ir su praktiniais jų įgyvendinimo pavyzdžiais ir modeliais, suteiktais organizatorių Laboratorio del Cittadino, su kuriais bendradarbiaujama jau dešimtmetis, bei perimtais iš užsienio kolegų. Sąmoningai, su džiugesiu nuolat mokytis ir mėgautis tuo, ką darai, – su tokiu moto į Kretą atvyko ir išvyko visi tarptautinių kursų dalyviai, salos, civilizacijos lopšio ir kultūrų kryžkelės, rašytojo N. Kazantzakio ir dailininko El Greko gimtinės, kuri garsėja meile laisvei ir pagarba žmogui ir tradicijoms. Užmegzti ryšiai atvers kelius naujoms bendroms veikloms ir projektams.
    Šiaulių universitetinės gimnazijos ugdymo skyriaus vedėja L. Zeringienė
    href=”http://www.sugimnazija.lt/archyvas/2021-2022/#112-Erasmus3″>fotografijos
  4. Erasmus+ projekto mokymai ,,XXI amžiaus mokymo įgūdžių tobulinimas” („Developing 21st Centuary Teaching Skills”) (Islandija, Reikjavikas) 2022-05-08–2022-05-14
    Tarptautiniuose kursuose ,,Developing 21st Centuary Teaching Skills”, vykusiuose Reikjavíke, Islandijoje, dalyvavo trys mūsų gimnazijos mokytojai: Rasa Stoškuvienė, Kęstutis Stoškus ir Vita Adomėnaitė-Butnorienė. Mokymų turinys buvo sufokusuotas į kritinio mąstymo, bendravimo, bendradarbiavimo ir kūrybiškumo svarbą šiandienos mokinių ugdyme. ERASMUS + mobilumo programos dėka mokytojai turėjo puikią galimybę tobulintis, dalintis patirtimi, bendradarbiauti ir kurti su tarptautine mokytojų komanda iš Portugalijos, Rumunijos, Ispanijos, Vokietijos, Slovakijos, Čekijos, Kroatijos. Kroatijos parengta tarptautinių kursų programa buvo visapusiškai orientuota į naujausias mokymo, mokymosi aktualijas, naujoves, ugdymo ateities įžvalgas. Esminė kursų žinutė – ,,Padėkime SAU ir KITIEMS išlipti iš stereotipinio MĄSTYMO DĖŽUTĖS”. Kūrybiškumas, empatija, bendradarbiavimas, komunikavimas ir kritinis mąstymas – tai yra 21 amžiaus ugdymo efektyvinimo kertiniai segmentai, kurie augina ir brandina mokinius gyvenimui, o mokytojams suteikia laisvę kūrybiškai ieškoti savų metodų siekiant efektyvaus mokymo proceso. Stažuotės metu vyko daug įvairių praktinių užsiėmimų, kurių metų mokytojai patys išbandė įvairias video kūrimo/montavimo programas, sprendė logines užduotis/situacijas. Išskirtinis dėmesys buvo skirtas teatro mokymo metodams, kurių dėka puikiai galime lavinti kalbos, kūrybiškumo, komunikavimo, bendradarbiavimo, kritinio mąstymo, vaizduotės ir kitus įgūdžius.
  5. Erasmus+ kursai Limasolyje 2022-08-23
    Limasolyje vykusiuose Erasmus+ kursuose Europos pedagogams apie STEAM mokymo privalumus susirinko 10 dalyvių iš Rumunijos, Nyderlandų, Bulgarijos ir Lietuvos. ŠU gimnazijos ugdymo skyriaus vedėja, prancūzų kalbos mokytoja L. Zeringienė tarptautinėje komandoje mokėsi STEAM inovacijų pritaikant įvairius metodus ir įrankius, kurie sudaro galimybes įtraukti įvairių gebėjimų mokinius. STEAM motyvuoja mokinius tyrinėti, skatina atsakingą ir sąmoningą pilietiškumą, nes susijęs su realiai pritaikomomis tarpdisciplininėmis žiniomis ir minkštaisiais įgūdžiais.

Erasmus+ „EcoSTEAM Development“, sutarties Nr. 2022-1-LT01-KA220-SCH-000086621

img src=”/images/EcoSTEAM.png” width=”100″ height=”40″>
Projekto vykdymo laikotarpis 2022-2025 m.

Koordinuojanti organizacija: Šiaulių universitetinė gimnazija
Projekto partneriai: Šiaurės Makedonijos, „Kumanovo” vidurinė mokykla; Turkijos, Stambulo „Čerapasa” universitetas; Kipro „Kardet” mokymo plėtros ir pažangos centras.
Projekto tikslas : sukurti ir praktiškai išbandyti mokymo programą, skirtą ugdyti vyresniųjų klasių moksleivių STEAM žinias ir įgūdžius, formuoti atsakingą požiūrį į aplinką, savivaldų mokymąsi, ugdyti kūrybiškumą ir kritinį mąstymą.
Projekto metu bus sukurti 3 intelektualiniai produktai: mokymo(si) strategija, mokymo programa ir praktinis vadovas. Visi intelektualiniai produktai bus orientuoti į pagalbą pedagogui dirbant STEAM pamokose ir į pagalbą mokiniams, besimokantiems STEAM dalykų bei ugdymo kokybės gerinimą.
Pedagogams bus parengtas patogus ir pritaikomas įrankis darbui su išsamia metodika ir pavyzdžiais, mokant STEAM per kelių disciplinų sluoksnius.
Europos Sąjungos dotacija, gauta projektui, 250 000 eur

Tai, ko šiandien reikia: supažindinimas su projektu „EcoSTEAM Development“

Patyriminės STEAM mokymosi medžiagos būtinybė
Jau kuris laikas girdime, kad integruotas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos mokymas (STEAM) Europos šalyse tapo prioritetine ugdymo proceso dalimi. Tai vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, apimantis realaus pasaulio problemų analizę, sprendimų ieškojimą ir kritinį mąstymą. Nuo 1990 m. STEAM profesijų skaičius visame pasaulyje išaugo 79%, tačiau tik ketvirtadalis jaunuolių renkasi šias studijas. Be to, Eurostato duomenimis, tik viena iš trijų STEAM absolventų yra moteris, nepaisant to, kad 54% vidurinių mokyklų studentų yra merginos. Pradiniame ugdyme berniukų ir mergaičių požiūris į STEAM nesiskiria, tačiau nuo 15 metų mergaičių susidomėjimas pradeda mažėti.
STEAM profesijų nepopuliarumą lemia ne tik tai, jog šie mokslai mokiniams atrodo sudėtingesni, reikalaujantys išlavinto loginio mąstymo, bet ir tai, kad trūksta šiuolaikiškos šių disciplinų dėstymo metodikos, skatinančios įtraukų, savarankišką mokymąsi. Todėl didėja poreikis kurti vyresnio amžiaus berniukams ir mergaitėms patrauklią patyriminę mokymo medžiagą.

STEAM metodai – ekologinių žinių plėtotei

Siekdama spręsti šiuolaikiškos, aktualios patyriminės mokymosi medžiagos stokos problemą Šiaulių universitetinė gimnazija jungiasi į STEAM mokyklų tinklą ir imasi koordinuoti Erasmus+ projektą „EcoSTEAM Development“. Šiuo projektu siekiama STEAM veiklas derinti per ekologinę paradigmą. Projekto veiklose dalyvauja keturios skirtingo tipo institucijos iš skirtingų Europos šalių – dvi bendrojo ugdymo vidurinės mokyklos: Šiaulių universitetinė gimnazija, turinti ilgametę tarptautinių projektų inicijavimo, rengimo ir koordinavimo patirtį, ir Šiaurės Makedonijos mokykla „Goce Delcev“, gebanti dalintis geraisiais patyriminio ugdymo pamokų pavyzdžiais, mokytojų sukaupta dėstymo metodika, Kipro nevyriausybinė organizacija NGO CARDET, stipri kuriant švietimo turinį, įgyvendinant naujus švietimo scenarijus, bei Stambulo universitetas CERRAHPASA, turintis vertingos patirties mokymo programų rengimo srityje.
Tarptautinė projekto „Eco STEAM Development“ komanda parengs STEAM metodiką, susijusią su ekologiniu raštingumu, tinkančią formaliajam ir neformaliajam ugdymui, sukurs tris ilgalaikius intelektinius produktus: mokymo koncepciją, mokymo medžiagą ir praktinį vadovą. Šie produktai bus funkcionalūs, pritaikomi vietiniu, nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu, prieinami nemokamai, skaitmenizuoti, parengti ir adaptuoti lietuvių, turkų, Šiaurės Makedonijos, graikų ir anglų kalbomis.
Pirmasis žingsnis tikslo link – mokymo koncepcijos sukūrimas. Visi dalyviai, dirbdami kartu ir dalindamiesi skirtinga patirtimi, iki balandžio mėnesio sukurs bendrą mokymo koncepciją, kurios tikslas – remiantis ekologinių žinių plėtote ir tinkamų mokymosi ir mokymo sąlygų sukūrimu atskleisti STEAM mokslų aktualumą ir patrauklumą bei parengti tinkamas metodines gaires ir strategijas formaliojo ir neformaliojo švietimo mokytojams.

Nauji įgūdžiai – ateities profesijų pagrindas

Nors Europoje jau įgyvendinamos iniciatyvos ir projektai, susiję su STEAM ugdymu, tačiau vis dar vyrauja teorinių žinių perteikimas, o praktinių, patogių, pritaikomų ir universalių pavyzdžių, kuriuos būtų galima naudoti kasdieniniame pedagogo darbe, vis dar maža. Skaičiuojama, kad 65% vaikų, kurie šiuo metu pradeda lankyti pradinę mokyklą, ilgainiui dirbs dabar dar neegzistuojančius darbus, todėl mokymo programų tobulinimas, kompetencijų atnaujinimas, metodikų keitimas, STEAM įgūdžių ugdymas yra būdas tinkamai pasiruošti būsimiems ugdymo iššūkiams.

Įvykę renginiai

  1. PIRMASIS Erasmus + projekto „EcoSTEAM Development“ susitikimas Šiaurės Makedonijoje
    Gruodžio 21 -22 dienomis vyko pirmasis Erasmus+ projekto “EcoSTEAM development” partnerių susitikimas Šiaurės Makedonijoje, “Goce Delchev” gimnazijoje. Jame dalyvavo partneriai iš Stambulo Cerrahpasa universiteto ir atstovas iš nevyriausybinės Kipro organizacijos CARDET (Research and Development in Education). Susitikimo metu projekto partneriai dalijosi gerąja patirtimi, mintimis ir vizijomis, padėsiančiomis įgyvendinti pagrindinį projekto tikslą – suteikti daugiau erdvės gamtos ir technologijų mokslams, menams ir matematikai (STEAM) bei jų koreliacijai su aplinkosaugos problemomis, siekiant ugdyti mokinių ekologinį sąmoningumą. Projektas turi keletą tikslų, apimančių ekologinės būklės gerinimą kiekvienoje šalyje, taip pat atkreipiamas dėmesys į plačias karjeros galimybes, kurias siūlo STEAM disciplinos. Pirmojo vizito metu daugiausia dėmesio skirta pirmojo intelektualinio produkto – mokymo koncepcijos planavimui, strategijai ir kūrimui.
    Projekto dalyviai sulaukė ir visuomenės dėmesio: lankėsi Kumanovo miesto merijoje, davė interviu Šaurės Makedonijos televizijai.
    Tikime, kad profesionali projekto komanda neabejotinai lems sėkmingą projekto realizavimą
    Tikime, kad profesionali projekto komanda neabejotinai lems sėkmingą projekto realizavimą

Projekto koordinatorė Giedrė Šidlauskienė

href=”http://www.sugimnazija.lt/galerija/#071-EcoSTEAM2022″>fotografijos

href=”https://www.youtube.com/watch?v=knLV8OEs824″ target=”_blank”>https://www.youtube.com/watch?v=knLV8OEs824

ERASMUS+ Akredituotas projektas Nr. 2021-1-LT01-KA120-SCH-000046805

      Akreditacija suteikta nuo 2022 -2027 m. 

Projekto tikslai:

  1. Mokytojų ir mokinių skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimas ugdymo proceso atnaujinimui ir karjeros kompetencijų ugdymui.
  2. Mokinių lankomumo, mokymosi motyvacijos ir individualios pažangos gerinimas taikant novatoriškus šiuolaikinės pamokos metodus ir aktyvinant savivaldų mokymąsi.
    Per 4 tarptautinėms veikloms numatytus metus, tikimasi, kad 1-us metus dalyvaus 8 pedagogai ir 20 mokinių. Planuojama mokytojams vykdyti į 1 darbo stebėjimą ir 1 darbuotojų profesinio tobulėjimo kursus (dalyvaus po 2 mokytojus) bei 1 grupinis mokinių mobilumas – 20 mokinių, kuriuose dalyvaus po 2 pedagogus. 2-us metus Erasmus+ plano įgyvendinime dalyvaus 12 pedagogų ir 30 mokinių. 3-ius metus numatytos tarptautinės veiklos 10 pedagogų ir 20 mokinių. 4-ais metais planuojama , kad bus tarptautiniai mobilumai 8 pedagogams ir 30 mokinių.
    href=”/dokumentai/AkreditacijaRastingumo.pdf” target=”_blank”>
    Akreditacija
    Europos Sąjungos dotacijos suma gauta 2022 – 2023 m.m. – 27 460 eur

2022 – 2023 m.m. numatytos projekto veiklos:

  1. Erasmus+ projektas Šiaurės Makedonijoje, Kumanove, baigėsi.
    ŠUG gimnazistai buvo priimti itin šiltai: Goce Delchev gimnazijos mokiniai atvykusiuosius pasveikino šokiais ir dainomis. Mūsų mokiniai išklausė parengtas prezentacijas, apžiūrėjo mokyklos kabinetus, keliavo į miesto muziejų ir bažnyčią, grįžę atgal į mokyklą ragavo Š. Makedonijos tradicinius patiekalus, paruoštus mokinių ir jų tėvų. Po ilgos dienos gimnazistai, grįžę atgal į savo viešbutį, turėjo galimybę išbandyti Spa.
    Antroji diena Makedonijoje ŠUG komandai praėjo puikiai – aplankytas nuostabaus grožio Matka kanjonas, Makedonijos sostinė Skopjė, kuri žymi ne tik paminklų gausa, bet ir tuo, kad yra gimtasis Motinos Teresės miestas.
    Trečią dieną veiklos Goce Delchev gimnazijoje neprailgo susipažįstant su Š. Makedonijos ugdymo sistemos privalumais: IT pamokose mokiniai praplėtė savo žinias apie masyvus C++ programavimo kalba, užsienio kalbų (makedoniečių, prancūzų, ispanų ir anglų) pamokose mokėsi naujų žodžių ir posakių naudodami interaktyvias mokymosi programas, o matematikos srityje buvo naudojama populiari GeoGebra programa. Fizikos pamokoje gimnazistai turėjo galimybę stebėti eksperimentą – ištyrė, kaip veikia Teslos generatorius, sužinojo Archimedo jėgos pritaikymo galimybes. Pasibaigus pamokoms vyko susitikimas su Kumanovo miesto mero pavaduotoja: pasidalinta įspūdžiais ir patirtimis, šalių mokymosi sistemų skirtumais ir panašumais.
    href=”https://www.facebook.com/photo.php?fbid=589352356525071&set=pcb.589353213191652&type=3&tn=HH-R&eid=ARBinhqALWilrTye_GqTWKH-eGwNoE75Ccpu8pBHXDUHlcDAT9rFz4Gv37muBRz6H31Nvch1kAxhXToj&xts%5B0%5D=68.ARABv-ffQDc5inB7u_8KuPpQ2a6dFsn8jqAH83Z7DQU7YM2MHzvscPmbidK3y6r_FteRI27g2EyjVahpbajPcrNSNauB9SWH9d9F-yQLGY_GHe4XiLAeazK9PPZMYli7GBDoiWWoiSKW6zzQenYlLqfvblLSnySEqXWZLvG4y3Ux2EIgO8x7h7KpKqj2-dpXCBVn6itGq_ADE9dMx1udb0y15zMZRrv8CRzbYBzHdkm-hxBND4yloNyztZJmXKVggv5PVSYXGfj3B6c4JcqrZsLLhk7mNu38C8zaujSDjRFCKWEaF7I” target=”_blank”>Foto
    Ketvirta diena Šiaurės Makedonijoje buvo tarsi pasakoje: ŠUG komanda aplankė Ohrido miestą, įsikūrusį prie giliausio, seniausio ir lankomiausio Europos ežero. Nuostabūs gamtos vaizdai ir architektūros paminklai – tiesiog užburiantys. Sužinojome, kad Ohrido ežero didžiausias gylis – 288 m! Vanduo toks skaidrus, kad net 55 m. gylyje galima matyti dugną. Mieste yra 365 bažnyčios!
    Paskutinė diena buvo darbinga: rytą dalyvavo chemijos, matematikos, ispanų kalbos bei fizinio ugdymo pamokose. Pasidalinome mintimis apie ateities planus, studijų galimybes Lietuvoje ir Š. Makedonijoje. Po įspūdžių pilnos savaitės įteikti Erasmus+ sertifikatai. Grįžome daug sužinoję, pamatę, patyrę.
    href=”http://www.sugimnazija.lt/galerija/#075-MakedonijaErasmus”>fotografijos
  2. Erasmus + projektas pagal „Job Shadowing“ veiklą Miuncheno Käthe Kollwitz gimnazijoje

Įgyvendinant Erasmus+ projektą pagal „Job Shadowing“ veiklą vokiečių kalbos mokytoja Vilma Ratkevičienė 2023 m. vasario 13-17 d. lankėsi Miuncheno Käthe Kollwitz gimnazijoje. Gimnazijos atstovas Jan Dreyer supažindino su ugdymo įstaigos istorija, tradicijomis, savaitės veiklos programa. Gimnazijos mokytojai pakvietė apsilankyti vokiečių kalbos, istorijos, informacinių technologijų bei teatro pamokose. Mokytojai-konsultantai pristatė gimnazijoje vykdomos profesinio orientavimo veiklas, ugdymo procese naudojamos skaitmenines priemones ir platformas. Mokytojai mielai dalijosi darbo patirtimi.
Dalyvavimas Erasmus+ projekte ir mokytojų bendradarbiavimas leidžia pasidalinti gerąja patirtimi, pritaikyti naujai įgytas žinias bei padeda geriau suprasti ir palyginti įvairių pasaulio šalių ugdymo sistemos panašumus bei skirtumus.
href=”http://www.sugimnazija.lt/galerija/#106-Erasmus-Miunchenas”>fotografijos

  1. Erasmus+ veiklą Liublianos Vigo technologijų gimnazijoje
    Kovo 5-11 dienomis dailės mokytoja Aurelija Alijošienė dalyvavo ERASMUS + mokymuose “ICT: Maximising DIGITAL COMPETENCE in Teaching and Learning” Ispanijoje, Madride. Mokymuose dalyvavo mokytojai net iš 14 šalių. Mokymų metu buvo pristatomos įvairios programos, platformos (Wakelet, Nearpod, Genially ir tt) bei buvo suteikta galimybė jas išbandyti praktiškai.
    Interaktyvių platformų panaudojimas ugdymo veiklose yra viena iš mokinių skatinimo daugiau sužinoti apie medijas per praktinius pratimus ir žaidimus galimybių. Mokiniams lengviau išmokti naujas temas žaidžiant ar patiems kuriant žaidimus: jie labiau įsitraukia į ugdymo procesą, didėja jų motyvacija mokytis. Mokymasis tampa malonus. Interaktyvaus turinio platformoje “Genially” galima kurti interaktyvias pateiktis, vaizdines istorijas bei informacinius testus.
    „Wakelet“ yra nemokama internetinė turinio platforma, kur galima tvarkyti ir bendrinti nuorodas bei žiniatinklio įrašus prasminguose, vizualiai patraukliuose skaitmeniniuose aplankuose. „Wakelet“ platformoje galima išsaugoti nuorodas, socialinės žiniasklaidos įrašus, vaizdo įrašus ir vaizdus, suskirstytus į kolekcijas, kur galima laikyti informaciją asmeniniam naudojimui arba bendrinti viešai. Kolekcijos gali būti tvarkomos slenkamuose puslapiuose pagal vartotojo poreikius linijiniu, miniatiūriniu arba tinklelio išdėstymu. Wakelet“ puslapius galima peržiūrėti svetainėje arba mobiliojoje programėlėje, taip pat eksportuoti kaip PDF failą.
    Nearpod yra hibridinis mokymosi įrankis, kurį būtina turėti, nes jis intuityviai sujungia daugialypės terpės mokymąsi su skaitmeniniais vertinimais, skirtas naudoti klasėje ir už jos ribų. Šią platformą lengva pradėti naudoti ir ja gali naudotis įvairaus amžiaus ir gebėjimų mokiniai. Tai, kad Nearpod veikia daugelyje įrenginių, galima naudoti klasėje, grupėje arba namuose, kur mokiniai turi savo įrenginius. Galimybė pridėti klausimų prie pristatymo, kurį galima sukurti naudojant Nearpod, leidžia įdomiai, bet interaktyviai organizuoti pamoką. “Nearpod” yra hibridinis mokymosi įrankis, skirtas naudoti klasėje ir už jos ribų. Šią platformą lengva pradėti naudoti ir ja gali naudotis įvairaus amžiaus ir gebėjimų mokiniai. Vyko diskusijos apie mokymąsi, pagrįstą jau žinoma informacija. Tai padeda mokiniams greičiau ir geriau suvokti naują mokymosi medžiagą. Kalbėta apie prasmingą mokymąsi skaitmeniniame amžiuje bei kūrybišką skaitmeninių priemonių ir technologijų panaudojimą ugdymo procese.
    „Wordwall“ – tai įvairių skaitmeninių priemonių platforma, skirta mokytojui parengti interaktyvias užduotis.
    Vykdant kultūrinę mokymų programos dalį aplankyti Reina Sofijos ir Nacionalinis Del Prado muziejai, kuriuose eksponuojami Ispanijos meno šedevrai, trijų kultūrų miestas Toledas, esantis netoli Madrido. Dalyvaudama mokymuose mokytoja patobulino skaitmeninę, komunikavimo užsienio kalba ir kultūrinę kompetencijas. Įgytomis žiniomis dalijasi su kolegomis ir mokiniais.
    href=”http://www.sugimnazija.lt/galerija/#116-Erasmus_Vigo”>fotografijos

Tarptautiniai

Erasmus+ „EcoSTEAM Development“

Projekto tikslas : sukurti ir praktiškai išbandyti mokymo programą, skirtą ugdyti vyresniųjų klasių moksleivių STEAM žinias ir įgūdžius, formuoti atsakingą požiūrį į aplinką, savivaldų mokymąsi, ugdyti kūrybiškumą ir kritinį mąstymą.

Erasmus+ akreditacija „Skaitmeninio raštingumo tobulinimas”

  1. Mokytojų ir mokinių skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimas ugdymo proceso atnaujinimui ir karjeros kompetencijų ugdymui.
  2. Mokinių lankomumo, mokymosi motyvacijos ir individualios pažangos gerinimas taikant novatoriškus šiuolaikinės pamokos metodus ir aktyvinant savivaldų mokymąsi.

Erasmus+  „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“

Šiaulių miesto savivaldybės administracija, kartu su miesto bendrojo ugdymo mokyklomis, parengė „Erasmus+“ programos projekto „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“