Įgyvendinamos programos
2022 9 lapkričio 2024-05-09 15:13Įgyvendinamos programos
Šiaulių universitetinės gimnazijos bendruomenė įgyvendina Sveikatos stiprinimo programą „Sveika mokykla – stipri mokykla“ 2022-2026 metams. Programos paskirtis – bendromis pedagogų bei bendruomenės pastangomis puoselėti mokyklos bendruomenės sveikatinimą, propaguojant ir formuojant sveikos gyvensenos įgūdžius, gilinant sveikatos žinias, skatinant fizinį aktyvumą, gerinant mokyklos bendruomenės fizinę ir psichosocialinę aplinką.
Programa parengta vadovaujantis:
1. Mokyklų pripažinimo sveikatą stiprinančiomis mokyklomis tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2019 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. V-651/V-665.
2. Sveikatos ugdymo bendrąja programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V- 1290;
3. Žmogaus saugos bendrąja programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-1159;
4. Mokyklos strateginiu planu, patvirtintu Šiaulių universitetinės gimnazijos direktoriaus 2021 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-3.
5. Mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis.
Programos įgyvendinimas grindžiamas integracija į mokomuosius dalykus, klasių kuratorių veiklą, neformaliojo švietimo užsiėmimus. Programos veiklomis skatinamas gimnazijos bendruomenės bendradarbiavimas su ugdymo įstaigų mokytojais, mokiniais ir jų tėvų (globėjų, rūpintojų), švietimo pagalbą teikiančiais ir sveikatos priežiūros specialistais.
Šiaulių universitetinė gimnazija įgyvendina „The Duke of Edinburgh‘s International Award“ (DofE) tarptautinę programą.
DofE programa – tai iš Edinburgo (Jungtinė Karalystė) atkeliavusi asmeninio tobulėjimo programa, Lietuvoje nuo 2006 metų sėkmingai įgyvendinama organizacijose, dirbančiose su 14–24 metų jaunimu.
Nauda dalyviams
Dalyvaudami DofE apdovanojimų programoje jauni žmonės išsikelia individualius asmeninio tobulėjimo tikslus ir jų siekia. Mūsų gimnazijoje programą įgyvendina 4 mokytojai. Žygių programos daliai vadovauja DofE žygių vadovė Ligita Rakštienė. DofE vadovo pagrindinis tikslas yra padėti dalyviui drauge įvertinti jo pokyčius, padrąsinti tęsti veiklas ir neišsigąsti nesėkmių.
Programa pagal amžių yra skirstoma į tris pagrindinius lygius, kuriuos įgyvendinus gaunamas tarptautinis sertifikatas ir lygio ženklelis.
DofE programos dalyviams suteikiamos galimybės:
- Susirasti naujų draugų;
- Mokytis tolerancijos;
- Geriau susipažinti su savo stiprybėmis ir silpnybėmis;
- Patirti nuotykių;
- Stiprinti motyvaciją išbandyti naujus dalykus, kartu ir mokytis;
- Išmokti keltis pamatuojamus tikslus ir reguliariai jų siekti;
- Tobulinti problemų sprendimo įgūdžius;
- Gerinti refleksijos įgūdžius;
- Susipažinti su įvairiomis profesijomis ir lengviau apsispręsti, ką studijuoti.
DofE programa yra vertinama darbdavių, nes parodo jaunų žmonių motyvaciją, gebėjimą siekti tikslų, mokytis iš patirties ir efektyviai planuoti savo veiklą.
Siekiant ugdyti emocinį intelektą, kurti saugią socialinę aplinką, I-IV klasių mokiniai dalyvauja prevencinėje programoje „Dramblys“. Emocinio intelekto ir socialinių emocijų kompetencijų ugdymo programos „Dramblys“ tikslas – emocinio intelekto teorijos suvokimas ir pritaikymas kasdieninėje praktikoje, padedant mokiniams pagerinti asmeninius įgūdžius, įpročius ir veiksmus.
Programos uždaviniai:
- Padėti mokiniams nuodugniai suprasti emocinį intelektą ir taikyti jį sau: suvokti, nuo ko priklauso santykiai su savimi ir kitais žmonėmis
- Vystyti gimnazistų emocinį intelektą, lemiantį ilgalaikius pozityvius elgesio pokyčius, suvokiant, kaip savęs ugdymas įtakoja sėkmingą mokymą ir klasės aplinką.
- Sutelkti dėmesį į tai, kaip taikyti emocinį intelektą visose mokymo srityse, naudojant konkrečias priemones – tiek rodant pavyzdį ir mokant vaikus, tiek perduodant EI taikymo patirtį kitiems švietimo atstovams.
- Išmokyti įrankių ir technikų, kaip taikyti Emocinį intelektą klasėje.
2023-2024 m. m. gimnazijos bendruomenė dalyvauja psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos programoje „Savu keliu“.
Programos įgyvendinime dalyvauja I-IV klasių mokiniai, jų tėvai, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, kiti mokykloje dirbantys darbuotojai bei socialiniai partneriai.
Programos paskirtis – įgalinti mokyklos bendruomenę mažinti mokinių psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo riziką ir skatinti apsauginių veiksnių vartojimą. Programų temos ir užsiėmimų formos yra pritaikytos mokinių amžiui, kūrybiškos ir inovatyvios. Programoje naudojami šiuolaikinio įtraukiančiojo ugdymo ir informavimo metodai bei technikos: diskusijos, praktinės užduotys, darbas (grupėje) komandoje ir kiti metodai bei technikos.
Tikime, kad psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos programa „Savu keliu“, prisideda prie mokinių, mokyklos bendruomenės narių, tėvų teigiamų vertybių formavimosi, skatina mokinius rūpintis savimi ir kitų žmonių sveikata bei asmenine gerove, mažina psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą.