Formalus ugdymas

Formalus ugdymas

Ugdymo proceso organizavimas

Ugdymo organizavimas 2025–2026 m. m. 

Klasės Ugdymo proceso trukmė dienomis Prasideda mokslo metai Baigiasi ugdymo procesas 
I, II 1802025-09-012026-06-12
III 180 2025-09-012026-06-12 
IV 170 2025-09-012026-05-29

Mokslo metai skirstomi pusmečiais:
I pusmetis: 2025 m. rugsėjo 1 d.– 2026 m. sausio 18 d.
II pusmetis: 2026 m. vasario 19 d.– mokslo metų pabaiga.

TipasNuoIki
Atostogos ugdymo procese 2025–2026 m. m.:
Rudens2025 m. lapkričio 3 d.2025 m. lapkričio 9 d.
Žiemos (Kalėdų)2025 m. gruodžio 24 d.2026 m. sausio 4 d.
Žiemos2026 m. vasario 16 d.2026 m. vasario 22 d.
Pavasario (Velykų) atostogos (I-II klasės)2026 m. kovo 30 d.2026 m. balandžio 5 d.
Pavasario (Velykų) atostogos (III-IV klasės)2026 m. balandžio 6 d.2026 m. balandžio 12 d.
Vasaros atostogos 2025–2026 m. m.:
I–II klasių mokiniams2026 m. birželio 10 d.2026 m. rugpjūčio 31 d
III klasių mokiniams2026 m. birželio 10 d2026 m. rugpjūčio 31 d.
IV klasių mokiniamsnuo brandos egzaminų sesijos pabaigos2026 m. rugpjūčio 31 d.
Jeigu mokinių atostogų metu yra numatytas brandos egzaminas ar jo dalis, atostogų dienos, per kurias mokinys laiko brandos egzaminą ar jo dalį, perkeliamos į artimiausias ugdymo dienas.

Projektiniai darbai

I–II gimnazijos klasių mokiniai rengia mokslo metų trukmės projektinį darbą. Projektiniam darbui atlikti skiriama iki 37 pamokų.

Socialinė pilietinė veikla

Socialinės-pilietinės veiklos tikslas – skatinti mokinius aktyviu dalyvavimu prisidėti sprendžiant aktualias socialines problemas bendruomeniniame ir visuomeniniame gyvenime ir, reflektuojant savo patirtį, ugdytis pilietiškumo, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos bei kitas kompetencijas.
Socialinės-pilietinės veiklos uždaviniai:
1. Skatinti mokinių visapusišką asmenybės brandą ir dalyvavimu grįstą mokymąsi;
2. Padėti įsisąmoninti kiekvieno asmens atsakomybę kuriant savo asmeninę, vietos bendruomenės ir platesnės visuomenės gerovę bei paskatinti mokinius ieškoti pozityvių saviraiškos būdų;
3. Skatinti mokinius apgalvoti savo patirtis, ugdytis savistabos įgūdžius, gebėjimą kritiškai įsivertinti savo priimtų sprendimų pagrįstumą ir pridėtinę vertę sau patiems ir bendruomenei, kuriai mokiniai priklauso.

Socialinės-pilietinės veiklos organizavimo tvarkos aprašas

Mokymas namie

MOKINIŲ MOKYMO NAMIE ORGANIZAVIMAS 

1. Mokinių mokymas namie organizuojamas vadovaujantis Mokinių mokymo stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ir namuose organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr. V-1405 „Dėl Mokinių mokymo stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ir namuose organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu.  

2. Mokiniui, kuris mokosi namie pagal pagrindinio ar pagal vidurinio ugdymo programą savarankišku ar (ir) nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu pavienio ar grupinio mokymosi forma: 

2.1. I–II gimnazijos klasėse skiriamos 555 pamokos per mokslo metus (15 pamokų per savaitę);  

2.2. III klasėje gimnazijos skiriamos 504 pamokos (14 pamokų per savaitę);  

2.3. IV gimnazijos klasėje skiriamos 476 pamokos per mokslo metus (14 pamokų per savaitę. 

3. Suderinus su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais) mokyklos vadovo įsakymu mokinys, kuris pagal pagrindinio ugdymo programą – dailės, muzikos, technologijų ir fizinio ugdymo, pagal vidurinio ugdymo programą – meninio ugdymo, laisvai pasirenkamų dalykų ir modulių, fizinio ugdymo, neatlikti socialinės-pilietinės veiklos. Dienyne ir mokinio individualiame ugdymo plane prie dalykų, kurių mokinys nesimoko, įrašoma „atleista“. Pamokos, gydytojo leidimu lankomos mokykloje, įrašomos į mokinio individualų ugdymo planą.  

4. Sudarant mokinio individualų ugdymo planą jis derinamas su mokiniu ir jo tėvais (globėjais, rūpintojais). Pamokos, skirtos mokymui namuose, paskirstomos dalykams, kuriuos mokinys mokysis, atsižvelgiant į jo sveikatą ir išlaikant savaitei skirtų pamokų skaičių.  

Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas

Susiję dokumentai

Lankomumo tvarka

Ugdymo planas

Projektinio darbo tvarkos aprašas

Vertinimo tvarka

Atnaujinta: 2025-10-27