„Tūkstantmečio mokyklos I“ projekte dalyvauja 5 Šiaulių miesto ugdymo įstaigos, tame tarpe ir Šiaulių universitetinė gimnazija. Vienas iš projekto tikslų – įdiegti kokybės vadybos sistemą šiose ugdymo įstaigose.

IMG_6803

„Tūkstantmečio mokyklos I“ projekte dalyvauja 5 Šiaulių miesto ugdymo įstaigos, tame tarpe ir Šiaulių universitetinė gimnazija. Vienas iš projekto tikslų – įdiegti kokybės vadybos sistemą šiose ugdymo įstaigose.

Kokybės vadybos sistemos diegimo mokymai gimnazijoje prasidėjo lapkričio mėnesį. Didžiąją jų dalį vedė ekspertė iš Olandijos Hilde Woort. Hilde Woort ugdymo įstaigose dirba 20 metų, o paskutinius 10 metų veda mokymus ir pati taiko šią sistemą gimnazijos lygio ugdymo įstaigose.

Kokybės vadybos sistema „Nuolatinis tobulinimas švietime“ remiasi Tobulinimo mokslu (angl. „Improvement Science“) ir yra tikslingai sukurta švietimo įstaigoms, kurios skatina mokyklos aiškios vizijos, tikslų suformavimą ir matavimą, duomenų analizę, visos bendruomenės įsitraukimą į kryptingą nuolatinį tobulėjimą, asmeninę atsakomybę ir ūgtį. Šios sistemos privalumas tai, kad jos diegimo metu mokiniai yra išmokomi patys prisiimti atsakomybę už savo klasės komandinius ir asmeninius pasiekimus bei elgseną, nuosekliai bei kryptingai juos gerinti bei tobulinti, savarankiškai spręsti su ugdymo pasiekimais susijusias problemas. Kaip teigia šios sistemos ekspertai, viena iš priežasčių, kodėl ją taikančios ugdymo įstaigos dažnai patiria sėkmę yra ta, kad ji atliepia vaikų prigimtinį poreikį būti aktyviais, atsakingais, nuolat tobulėjančiais.

Tai padeda moksleiviams įgyti XXI amžiui reikalingus įgūdžius, tokius kaip lyderystė, bendradarbiavimas, tikslų kėlimas ir siekimas, įsivertinimas, tikslingas duomenų naudojimas, atgalinio ryšio teikimas, problemų sprendimas, reflektavimas, komunikavimas, geranoriškų santykių kūrimas ir kitus.

Po mokymų seka ir konsultacijos, kurių metu teikiami patarimai, kaip įtraukti moksleivius į šios sistemos taikymą, kad šie taptų nuolatinio tobulinimo šeimininkais.