„TechLab vasara: kurk, bandyk, tobulėk“

IMG_2447

„TechLab vasara: kurk, bandyk, tobulėk“

Šiaulių universitetinės gimnazijos organizuota vasaros stovykla „TechLab vasara: kurk, bandyk, tobulėk“ penkioms dienoms virto įkvepiančia pažinimo, kūrybos ir bendrystės erdve Šiaulių miesto mokiniams. 2025 m. rugpjūčio 25–29 d. vykusi stovykla suteikė galimybę mokiniams patirti, kad mokymasis gali būti ne tik naudingas, bet ir įtraukiantis, smagus bei motyvuojantis.

Stovyklautojai aktyviai įsitraukė į įvairias veiklas, kuriose teorinės žinios buvo pritaikomos praktiškai. Dalyvaudami ekologiniuose tyrimuose jie analizavo upių ir miškų ekosistemų būklę, tyrė taršą naudodami bioindikatorius, stebėjo gamtos dėsnius bei gilino aplinkosaugos suvokimą. Šios veiklos vyko natūraliose gamtos erdvėse – prie Talkšos ežero, sodyboje „Prie Gardelių“, Kurtuvėnuose, Dainų parke, VU Šiaulių akademijos Botanikos sode – kuriose gamta tapo tiek tyrimų objektu, tiek kūrybinio įkvėpimo šaltiniu.

Didelis dėmesys stovykloje skirtas STEAM veikloms: mokiniai atliko įdomius fizikos, chemijos ir inžinerijos eksperimentus – nuo sauso ledo savybių tyrimo, katapultų konstravimo iki medžiagų tankio analizės. Tai ne tik padėjo geriau suprasti mokslo principus, bet ir paskatino domėtis jų pritaikymu realiame gyvenime. Kūrybinėse dirbtuvėse mokslas susiliejo su menu – edukacijos Šiaulių dailės galerijoje bei piešinio ir fotografijos sintezės užsiėmimai lavino estetinį mąstymą, o edukacinė veikla „Picos laboratorijoje“ sujungė kulinariją, kūrybiškumą ir komandinius gebėjimus.

Mokiniai taip pat susipažino su ekonomikos principais dalyvaudami simuliacinėse veiklose, mokėsi įtaigaus kalbėjimo, kūno kalbos valdymo ir pasitikėjimo savimi viešojo kalbėjimo edukacijoje. Stovyklos pabaigoje jų laukė orientacinis žygis Kurtuvėnų apylinkėse – veikla, kurioje reikėjo ne tik fizinio pasirengimo, bet ir loginio mąstymo, komandinio darbo bei gebėjimo spręsti iššūkius realiu laiku.

Stovyklos organizatoriai džiaugiasi, kad suplanuotos veiklos pasiteisino – jos paskatino mokinius domėtis STEAM sritimis, ugdė jų kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir socialinius įgūdžius. Ne mažiau svarbu, kad stovykla suteikė motyvacijos mokytis per patirtį, skatino iniciatyvumą ir padėjo suprasti, kaip daug galima pasiekti veikiant drauge.

Stovyklą dalinai finansavo Šiaulių miesto savivaldybė.