Individualizuotas ugdymas mokykloje – vis dar svajonė?
2025 9 sausio 2025-01-09 12:34Individualizuotas ugdymas mokykloje – vis dar svajonė?

Individualizuotas ugdymas mokykloje – vis dar svajonė?
Paskutinį dešimtmetį švietimo bendruomenė vis garsiau ir garsiau kalba apie neišvengiamybę individualizuoti ugdymąsi naujos kartos mokiniams. Ši karta užaugo technologijų pasaulyje. Mokiniai, šiandien sėdintys mokyklos suole, nesitaiksto su beprasmybės jausmu, dažnai kelia klausimą „kam man to reikia”, jaučiasi esantys asmenybės ir nori, kad jų autentiškumas būtų atlieptas. Todėl poreikis individualizuoti ugdymo procesą tampa būtinybe ir šiandienos mokytojo tikslas – organizuoti ugdymą atsižvelgiant į kiekvieno mokinio poreikius ir užtikrinant jo dalykinių ir bendrųjų kompetencijų ūgtį.
Šiaulių universitetinėje gimnazijoje 2023/2024 mokslo metais ugdymo proceso individualizavimas buvo pradėtas nuo sistemingo diferencijavimo. Kartu su Scoolsy komanda gimnazijos mokytojai iš naujo permąstė mokymo(si) algoritmus: ilgalaikė kvalifikacijos kėlimo programa, pamokų stebėjimas, nuostatų matavimai padėjo žengti svarbius žingsnius siekiant padėti kiekvienam mokiniui siekti norimo mokymosi lygio. Išsami diagnostika parodė, kad mokiniai turi mokymosi spragų, tad individualizuoto ugdymo(si) platforma Scoolsy tapo viena iš galimybių užpildyti 3 disciplinų – lietuvių k., matematikos ir anglų k. – spragas.
Kiekvienam mokiniui buvo pasiūlyta pasirinkti norimą mokymosi lygį, pritaikyti konkretų mokymosi algoritmą ir nuosekliai, kryptingai dirbti siekiant rezultatų. Atvirose pamokose kolegoms mokytojai parodė darbo Scoolsy platformoje galimybes: savarankiško darbo užduotis pagal gebėjimų lygius, pasitikrinimo testus, kontrolinių testų variantus ir supažindino su įsivertinimo būdais. Nuo kitų mokslo metų mokytojai yra pasiruošę kitam žingsniui – plačiau taikyti Scoolsy ugdymo platformos suteikiamas individualizavimo galimybes. Tam padeda mokytojų ir mokinių patirties refleksija, dalinimasis atradimais ir patirtimis.
Scoolsy“ platformos pagalba gimnazija žengė reikšmingus žingsnius, siekdama užtikrinti, kad kiekvienas mokinys galėtų mokytis pagal savo galimybes ir poreikius. Atviros pamokos, kuriose mokytojai pristatė individualizuoto mokymosi algoritmus, įkvėpė kolegas taikyti šiuos metodus plačiau. Įsivertinimo būdai, pasitikrinimo testai bei savarankiško darbo užduotys pagal gebėjimų lygius tapo esminiais įrankiais, leidžiančiais efektyviau organizuoti mokymo procesą.