Erasmus+ darbo stebėjimo vizitas Nyderlanduose: patirtys, kurios įkvepia pokyčiams

att.yHW7cj38prmSz41JfwPxeHiEbGQcBHpas0dkOguvTr0

Erasmus+ darbo stebėjimo vizitas Nyderlanduose: patirtys, kurios įkvepia pokyčiams

2025 m. kovo 24–26 dienomis Šiaulių universitetinės gimnazijos neformaliojo švietimo skyriaus vedėja Irma Baziulienė dalyvavo Erasmus+ programos darbo stebėjimo vizite Berechja koledže, Urko mieste, Nyderlanduose. Vizito metu buvo gilinamasi į pažangias švietimo tobulinimo praktikas, pagrįstas tęstinio tobulėjimo principais.

Skyriaus vedėja stebėjo, kaip švietimo įstaiga sistemingai taiko Plan-Do-Study-Act (PDSA) ciklą, siekdama gerinti tiek mokinių pasiekimus, tiek mokytojų kompetencijų augimą. Didelį įspūdį paliko duomenimis grįstas mokymosi valdymas: mokykloje aktyviai naudojami duomenų centrai, kuriuose apdorojama informacija apie mokinių pažangą, dalyvavimą pamokose ir emocinę savijautą.

Taip pat stebėtos inovatyvios mokinių lyderystės praktikos – mokinių vadovaujami klasės susirinkimai, refleksijos ir atsakomybės pasiskirstymas. Šios veiklos padeda kurti įtraukią, savivalda grįstą klasės kultūrą.

„Didžiausia šio vizito vertė – įkvėpimas realiai taikyti pokyčius. Supratau, kad mažais, bet tikslingais žingsniais galima kurti efektyvų, duomenimis paremtą ir mokiniui palankų ugdymo procesą“, – dalijosi Irma Baziulienė.

Grįžusi į gimnaziją, I. Baziulienė pristatė įgytą patirtį kolegoms, pateikė idėjas dėl mokinių pažangos duomenų centro kūrimo, mokinių klasių susirinkimų struktūros, bei mokymosi portfelių taikymo. Artimiausiu metu planuojama šias praktikas pradėti integruoti į kasdienį mokyklos gyvenimą.

Šis Erasmus+ vizitas dar kartą įrodė, kad tarptautinis bendradarbiavimas praturtina mūsų pedagoginį požiūrį, įkvepia pokyčiams ir leidžia kurti šiuolaikišką, į mokinį orientuotą ugdymo aplinką.