Skaitmeninio raštingumo tobulinimas

Skaitmeninio raštingumo tobulinimas

Akreditacija suteikta nuo 2022 -2027 m. 

Projekto tikslai:

1. Mokytojų ir mokinių skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimas ugdymo proceso atnaujinimui ir karjeros kompetencijų ugdymui.

2. Mokinių lankomumo, mokymosi motyvacijos ir individualios pažangos gerinimas taikant novatoriškus šiuolaikinės pamokos metodus ir aktyvinant savivaldų mokymąsi.
Per 4 tarptautinėms veikloms numatytus metus, tikimasi, kad 1-us metus dalyvaus 8 pedagogai ir 20 mokinių. Planuojama mokytojams vykdyti į 1 darbo stebėjimą ir 1 darbuotojų profesinio tobulėjimo kursus (dalyvaus po 2 mokytojus) bei 1 grupinis mokinių mobilumas – 20 mokinių, kuriuose dalyvaus po 2 pedagogus. 2-us metus Erasmus+ plano įgyvendinime dalyvaus 12 pedagogų ir 30 mokinių. 3-ius metus numatytos tarptautinės veiklos 10 pedagogų ir 20 mokinių. 4-ais metais planuojama , kad bus tarptautiniai mobilumai 8 pedagogams ir 30 mokinių.
Akreditacija
Europos Sąjungos dotacijos suma gauta 2022 – 2023 m.m. – 27 460 eur
Europos Sąjungos dotacijos suma gauta 2023 – 2024 m.m. – 41 550 eur
Europos Sąjungos dotacijos suma gauta 2024 – 2025 m.m. – 35 125 eur

2022 – 2023 m.m. projekto veiklos

1. Mokinių mobilumas Erasmus+ projektas Šiaurės Makedonijoje, Kumanove
ŠUG gimnazistai buvo priimti itin šiltai: Goce Delchev gimnazijos mokiniai atvykusiuosius pasveikino šokiais ir dainomis. Mūsų mokiniai išklausė parengtas prezentacijas, apžiūrėjo mokyklos kabinetus, keliavo į miesto muziejų ir bažnyčią, grįžę atgal į mokyklą ragavo Š. Makedonijos tradicinius patiekalus, paruoštus mokinių ir jų tėvų. Po ilgos dienos gimnazistai, grįžę atgal į savo viešbutį, turėjo galimybę išbandyti Spa.
Antroji diena Makedonijoje ŠUG komandai praėjo puikiai – aplankytas nuostabaus grožio Matka kanjonas, Makedonijos sostinė Skopjė, kuri žymi ne tik paminklų gausa, bet ir tuo, kad yra gimtasis Motinos Teresės miestas.
Trečią dieną veiklos Goce Delchev gimnazijoje neprailgo susipažįstant su Š. Makedonijos ugdymo sistemos privalumais: IT pamokose mokiniai praplėtė savo žinias apie masyvus C++ programavimo kalba, užsienio kalbų (makedoniečių, prancūzų, ispanų ir anglų) pamokose mokėsi naujų žodžių ir posakių naudodami interaktyvias mokymosi programas, o matematikos srityje buvo naudojama populiari GeoGebra programa. Fizikos pamokoje gimnazistai turėjo galimybę stebėti eksperimentą – ištyrė, kaip veikia Teslos generatorius, sužinojo Archimedo jėgos pritaikymo galimybes. Pasibaigus pamokoms vyko susitikimas su Kumanovo miesto mero pavaduotoja: pasidalinta įspūdžiais ir patirtimis, šalių mokymosi sistemų skirtumais ir panašumais.

Ketvirta diena Šiaurės Makedonijoje buvo tarsi pasakoje: ŠUG komanda aplankė Ohrido miestą, įsikūrusį prie giliausio, seniausio ir lankomiausio Europos ežero. Nuostabūs gamtos vaizdai ir architektūros paminklai – tiesiog užburiantys. Sužinojome, kad Ohrido ežero didžiausias gylis – 288 m! Vanduo toks skaidrus, kad net 55 m. gylyje galima matyti dugną. Mieste yra 365 bažnyčios!
Paskutinė diena buvo darbinga: rytą dalyvavo chemijos, matematikos, ispanų kalbos bei fizinio ugdymo pamokose. Pasidalinome mintimis apie ateities planus, studijų galimybes Lietuvoje ir Š. Makedonijoje. Po įspūdžių pilnos savaitės įteikti Erasmus+ sertifikatai. Grįžome daug sužinoję, pamatę, patyrę.

2. Kvalifikacijos tobulinimo kursai Tenerifėje, Ispanijoje
Skaitmeninis raštingumas – mokymuisi, darbui ir aktyviam dalyvavimui visuomenėje būtinas gebėjimas. Jis apima sugebėjimą patikimai ir kritiškai naudotis visomis skaitmeninėmis technologijomis ieškant informacijos, bendraujant ir sprendžiant pagrindines problemas visose gyvenimo srityse. Šiaulių universitetinės gimnazijos anglų kalbos mokytoja Giedrė Šidlauskienė tobulino skaitmenines kompetencijas, kartu su kitais 37 dalyviais iš Europos šalių dalyvaudama tarptautiniuose EUNEOS mokymuose „Skaitmeninis proveržis: kaip padaryti savo mokyklą skaitmeninę?“ Tenerifėje sausio 7-14 dienomis pagal akredituotą ERASMUS+ programą. Mokymų metu dėmesys buvo skirtas pokyčių valdymui organizaciniu lygmeniu, kuriant, diegiant ir vertinant visos mokyklos skaitmenines naujoves. Dalyviai buvo supažindinti su mokyklos skaitmeninės infrastruktūros atnaujinimo galimybėmis, visos mokyklos skaitmeninės saugos politika, pedagoginėmis naujovėmis: novatoriškais mokymosi scenarijais, skaitmeninių mokymosi išteklių kūrimu ir valdymu, autorių teisėmis ir licencijavimu.
Po mobilumo vizito mokytoja konsultuos kolegas, kaip pagerinti pamokos kokybę panaudojant įvairias ugdymo aplinkas, tikimasi, kad ugdymo procese vis dažniau bus taikomos išmaniosios technologijos, naudojama mokymo medžiaga užsienio kalba.

3. Darbo stebėjimo vizitas Miuncheno Käthe Kollwitz gimnazijoje

Įgyvendinant Erasmus+ projektą pagal „Job Shadowing“ veiklą vokiečių kalbos mokytoja Vilma Ratkevičienė 2023 m. vasario 13-17 d. lankėsi Miuncheno Käthe Kollwitz gimnazijoje. Gimnazijos atstovas Jan Dreyer supažindino su ugdymo įstaigos istorija, tradicijomis, savaitės veiklos programa. Gimnazijos mokytojai pakvietė apsilankyti vokiečių kalbos, istorijos, informacinių technologijų bei teatro pamokose. Mokytojai-konsultantai pristatė gimnazijoje vykdomos profesinio orientavimo veiklas, ugdymo procese naudojamos skaitmenines priemones ir platformas. Mokytojai mielai dalijosi darbo patirtimi.
Dalyvavimas Erasmus+ projekte ir mokytojų bendradarbiavimas leidžia pasidalinti gerąja patirtimi, pritaikyti naujai įgytas žinias bei padeda geriau suprasti ir palyginti įvairių pasaulio šalių ugdymo sistemos panašumus bei skirtumus.

4. Darbo stebėjimo vizitas Liublianos Vigo technologijų gimnazijoje
Kovo 5-11 dienomis dailės mokytoja Aurelija Alijošienė dalyvavo ERASMUS + mokymuose “ICT: Maximising DIGITAL COMPETENCE in Teaching and Learning” Ispanijoje, Madride. Mokymuose dalyvavo mokytojai net iš 14 šalių. Mokymų metu buvo pristatomos įvairios programos, platformos (Wakelet, Nearpod, Genially ir tt) bei buvo suteikta galimybė jas išbandyti praktiškai.
Interaktyvių platformų panaudojimas ugdymo veiklose yra viena iš mokinių skatinimo daugiau sužinoti apie medijas per praktinius pratimus ir žaidimus galimybių. Mokiniams lengviau išmokti naujas temas žaidžiant ar patiems kuriant žaidimus: jie labiau įsitraukia į ugdymo procesą, didėja jų motyvacija mokytis. Mokymasis tampa malonus. Interaktyvaus turinio platformoje “Genially” galima kurti interaktyvias pateiktis, vaizdines istorijas bei informacinius testus.
„Wakelet“ yra nemokama internetinė turinio platforma, kur galima tvarkyti ir bendrinti nuorodas bei žiniatinklio įrašus prasminguose, vizualiai patraukliuose skaitmeniniuose aplankuose. „Wakelet“ platformoje galima išsaugoti nuorodas, socialinės žiniasklaidos įrašus, vaizdo įrašus ir vaizdus, suskirstytus į kolekcijas, kur galima laikyti informaciją asmeniniam naudojimui arba bendrinti viešai. Kolekcijos gali būti tvarkomos slenkamuose puslapiuose pagal vartotojo poreikius linijiniu, miniatiūriniu arba tinklelio išdėstymu. Wakelet“ puslapius galima peržiūrėti svetainėje arba mobiliojoje programėlėje, taip pat eksportuoti kaip PDF failą.
Nearpod yra hibridinis mokymosi įrankis, kurį būtina turėti, nes jis intuityviai sujungia daugialypės terpės mokymąsi su skaitmeniniais vertinimais, skirtas naudoti klasėje ir už jos ribų. Šią platformą lengva pradėti naudoti ir ja gali naudotis įvairaus amžiaus ir gebėjimų mokiniai. Tai, kad Nearpod veikia daugelyje įrenginių, galima naudoti klasėje, grupėje arba namuose, kur mokiniai turi savo įrenginius. Galimybė pridėti klausimų prie pristatymo, kurį galima sukurti naudojant Nearpod, leidžia įdomiai, bet interaktyviai organizuoti pamoką. “Nearpod” yra hibridinis mokymosi įrankis, skirtas naudoti klasėje ir už jos ribų. Šią platformą lengva pradėti naudoti ir ja gali naudotis įvairaus amžiaus ir gebėjimų mokiniai. Vyko diskusijos apie mokymąsi, pagrįstą jau žinoma informacija. Tai padeda mokiniams greičiau ir geriau suvokti naują mokymosi medžiagą. Kalbėta apie prasmingą mokymąsi skaitmeniniame amžiuje bei kūrybišką skaitmeninių priemonių ir technologijų panaudojimą ugdymo procese.
„Wordwall“ – tai įvairių skaitmeninių priemonių platforma, skirta mokytojui parengti interaktyvias užduotis.
Vykdant kultūrinę mokymų programos dalį aplankyti Reina Sofijos ir Nacionalinis Del Prado muziejai, kuriuose eksponuojami Ispanijos meno šedevrai, trijų kultūrų miestas Toledas, esantis netoli Madrido. Dalyvaudama mokymuose mokytoja patobulino skaitmeninę, komunikavimo užsienio kalba ir kultūrinę kompetencijas. Įgytomis žiniomis dalijasi su kolegomis ir mokiniais.

5. Kvalifikacijos tobulinimo kursai Sicilijoje

Liepos 10 – 14 dienomis anglų kalbos mokytoja Giedrė Šidlauskienė dalyvavo kursų organizatorių SHIPCON kvalifikacijos mokymuose „Problemų sprendimas ir sprendimų priėmimas“, kurie buvo finansuoti gimnazijos vykdomo Erasmus+ akredituoto projekto.

Kursų, vykusių Palerme, metu buvo pristatoma švietimo organizacijų struktūra, veiklų vykdymo procesas ir įrankiai, kurių pagalba galima išspręsti kylančias problemas ir priimti tinkamus sprendimus. Mokymų lektorius pabrėžė pagrindinį efektyvaus problemų sprendimų priėmimo elementą – kritinį mąstymą. Nauja medžiaga mokytojai suteikė žinių, kaip galima panaudoti analizę, sintezę ir teigiamą tyrimą sprendžiant individualias ir organizacines problemas, iškylančias darbinėje veikloje. Naujų žinių pagalba mokytoja galės identifikuoti problemą, atlikti kylančių problemų priežasčių analizę ir parengti kriterijų rinkinį, skirtą įvertinti skirtingiems tos pačios problemos sprendimams. Kursų dalyviai įsitraukė į praktinius užsiėmimus, situacijų nagrinėjimą, tad, naudodamiesi savo asmeninėmis patirtimis, jas analizavo, ieškojo sėkmingų problemų sprendimų ir jų priėmimo modelių bei patikrintų metodų, kurie galėtų būti vertingi ne tik darbe, bet ir kasdieniame gyvenime.

Įgyta patirtimi, žiniomis ir praktiniais patarimais mokytoja pasidalins su kolegomis, nes efektyvus problemų sprendimas dirbant su paaugliais yra sėkmingos mokyklos garantas. Kursų metu įgyta patirtis labai naudinga ir gimnazijos valdymui, tinkamų sprendimų priėmimui.

6. Kvalifikacijos tobulinimo kursai Palerme.

Kai į mokyklas žengia įtraukusis ugdymas, švietimo bendruomenei itin svarbu kaupti žinių ir patarimų bagažą, kaip kuo efektyviau dirbti su mokiniais, turinčiais specialiųjų poreikių. Europos statistika rodo, kad apie 15 % moksleivių turi specialiųjų ugdymosi poreikių. Siekiant padėti mokiniams įveikti mokymosi sunkumus, visų pirma, reikia gebėti juos atpažinti ir žinoti, kaip palengvinti mokymąsi, kaip padaryti jį sėkmingą, kaip paruošti mokinius jų ateities karjerai.

Tuo tikslu ŠU gimnazijos pagalbos mokiniui skyriaus vedėja, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Inga Daukšienė dalyvavo akredituoto Erasmus+ projekto finansuotuose kursuose „Mokymosi sunkumų nustatymas – specialiųjų ugdymo poreikių meistriškumo klasė“. Mokymus, kurie vyko Sicilijos sostinėje Palerme, organizavo kompanija „ShipCon“, o juose dalyvavo mokytojai Ispanijos, Slovakijos, Austrijos, Lenkijos ir Lietuvos. Profesorės J. Ashton Smith, kuri daugiau nei 35 metus dirba švietimo, autizmo ir SUP srityje, pateiktos teorinės žinios apie disleksiją, dispraksiją, diskalkuliją ir ADD / ADHD buvo paremtos jos praktine ilgamete patirtimi dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais. Patirčių, įžvalgų, patarimų pasidalijimas su kitais kursų dalyviais – neįkainojama. Mokytoja iš kursų grįžo įgijusi dar aiškesnį supratimą, kaip atskirti mokymosi sunkumus, kokius metodus naudoti ugdant specialiųjų poreikių turinčius mokinius. Be galo svarbu įgytomis žiniomis pasidalinti su kolegomis, tad gimnazijos mokytojai kviečiami į gerosios patirties pasidalinimo užsiėmimą, kurio metu bus patariama, kaip įvertinkite priežastinį mokymosi sunkumų ryšį, kaip atpažinti pagrindines įvairių specifinių mokymosi sunkumų savybes ir, svarbiausia, kokius metodus naudoti norint padėti mokiniams tobulėti, užsibrėžti tikslus ir jų siekti.

2023 – 2024 m.m. projekto veiklos

1. Mokinių mobilumas Prancūzijoje

Šiaulių universitetinės gimnazijos mokinių ir mokytojų grupė pagal Erasmus+ projektą svečiavosi Prancūzijoje. Savo kelionę pradėjo Grenoblyje, susipažino su vietos kultūra ir tradicijomis. Pagrindinis tikslas buvo pasiekti Valanco mieste esančią privačią mokyklą – Institution Notre Dame. Mokykla paliko didelį įspūdi, joje mokosi beveik 2000 mokinių. Grupė dalyvavo ugdymo procese, kuris susijęs su IT kryptimi bei profesine veikla,  išklausė parengtas prezentacijas, apžiūrėjo mokyklos kabinetus, erdves, ragavo tradicinius patiekalus, paruoštus mokinių ir jų tėvų. Prancūzijoje turėjo galimybę aktyviai bendrauti su vietos mokiniais ir mokytojais, dalytis savo patirtimi. Mokytojai diskutavo aktualia tema „Mokinių lankomumo, mokymosi motyvacijos ir individualios pažangos gerinimas taikant novatoriškus šiuolaikinės pamokos metodus ir aktyvinant savivaldų mokymąsi“. Sužinojo apie Prancūzijos švietimo sistemą bei akademinę kultūrą. Dalyvavo ekskursijose, kurios leido geriau pažinti šalį, jos istoriją, architektūrą ir gastronomiją. Lankėsi La Tuor de Crest, Jouvet parke, Chateu de Crussol ir kitose įspūdingose Prancūzijos vietose.

Po grįžimo į Lietuvą grupės nariai turėjo  galimybę pasidalinti savo patirtimi su bendraminčiais ir klasiokais, o įgytas žinias ir įspūdžius pritaikyti savo veikloje. Ši tarptautinė patirtis ne tik praturtino akademines žinias, bet ir padėjo plėtoti tarptautinius komunikacinius įgūdžius.Kelionės patirtis visada formuoja asmenybę. Mes tampame atviresni naujoms idėjoms, patirtims ir žmonėms. Vizitai į kitų šalių ugdymo įstaigas, keičia požiūrį į gyvenimą ir ateitį. Džiaugiamės turėję puikią galimybę aplankyti Prancūziją. Įspūdinga patirtis!

2. Mokinių mobilumas Ispanijoje

Akredituotas Erasmus+ dovanojo galimybę dešimčiai ŠUG mokinių ir dviem mokytojoms apsilankyti Ispanijoje ir susipažinti su šalies švietimo sistema. Šiuo projektu siekiama tobulinti mokinių IT raštingumo kompetencijas, skatinti mokymosi motyvaciją bei ugdyti mokinius ateities karjerai formuojant teigiamas nuostatas skatinant pažangą pagal ugdymosi galias ir poreikius.

Balandžio 13–20 gimnazistai mokinių mobilumo metu lankėsi IES Ferrer i Guardia mokykloje, esančioje Valencijos mieste. Mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose, praktiniuose užsiėmimuose, komandų formavimo, socialinių problemų sprendimo užsiėmimuose, kurie padėjo gilinti ugdymo karjerai, verslumo žinias, stiprinti kūrybiškumo, komandinius, anglų kalbos komunikacinius įgūdžius. Gimnazistai ugdėsi skaitmenines kompetencijas interaktyviose pamokose, kūrė verslo idėjas, pristatė savo šalį bei mokyklą. Pertraukų metu visi mokiniai rado bendrų užsiėmimų – žaidė aktyvius žaidimus mokyklos kieme, sportavo miesto stadione. Mokiniai pagilino žinias apie sparčiai technologijų keičiamą pasaulį. Veiklos neapsiribojo tik mokykla – gimnazistai vieną popietę skyrė veikloms, ekspozicijoms Menų ir mokslo mieste (City of Arts and Sciences), kur žinios apie mokslą pateikiamos interaktyviu, informatyviu būdu. …… Drauge su IES Ferrer i Guardia mokiniais ŠUG‘iečiai vyko į netoli Valencijos miesto esantį Albuferos parką, vadinamą paukščių rojumi. Miestelį garsina ne tik puikus ežeras, įstabi gamta, bet ir neaprėpiami ten auginamų ryžių laukai. Ši patirtis visiems buvo nauja, nes mokiniai ne tik išvydo, kaip ir kur auginami ryžiai, bet ir ragavo iš jų pagaminto tradicinio patiekalo – paelijos. Neišdildomą įspūdį mokiniams paliko pažintis su Ispanijos gamta, žygis kalnuose, architektūra, turtinga istorija ir gyvybinga kultūra.

Paskutinę mobilumo Ispanijoje dieną mokiniams įteikti projekto dalyvio sertifikatai, apibendrintos sėkmingai įgyvendintos veiklos, įgytos kompetencijos, pasidalinta gerąja patirtimi ir nepakartojamais įspūdžiais.

3. Darbo stebėjimo vizitas Dubline

Mūsų gimnazijos  mokytojai Rasa Stoškuvienė ir Kęstutis Stoškus stažavosi Dubline, pagal ERASMUS+ projekto programą „Work Experience Agency Ltd”.

Vizito metu mokytojai turėjo progą susipažinti su  Airijos ugdymo sistema, STEAM mokymo patirtimi ir praktinių mokymosi motyvacijos metodų taikymu. Stažuotės metu mokytojai stebėjo pamokas Dublino mokykloje (O’Connell Secondary School), buvo supažindinti su mokyklos infrastruktūra,  mokyklos bendruomenės gyvenimu. Pedagogai turėjo progą ir patys sudalyvauti ugdymo procese, pravesdami improvizuotą pamoką su klase (Jam session). 

Mokytojai pasidalino savo darbo patirtimi, Lietuvos ugdymo sistemos struktūra, patiriamomis sėkmėmis bei iššūkiais.

Aplankyti žymiausi kultūriniai bei istoriniai objektai: Library of Trinity College (viena iš seniausių ir didžiausių pasaulio bibliotekų), garsioji Saint Patrick’s Cathedral (Šv. Patriko katedra), stebinantis Airikos gamtos stebuklas Giant’s Causeway (Milžinų kelias), mitais ir legendomis apipintas Dark Hedges (žinomas kaip filmo „Sostų karai” filmavimo vieta)…

4. Darbo stebėjimo vizitas Suomijoje

ŠUG gimnazijos istorijos mokytoja Roma Mickutė gegužės 6 – 10 d. dalyvavo Job shadowing ERASMUS + mobilumo programoje Juveskiulėje, Suomijoje. Vizito metu buvo aplankytos dvi labai skirtingos mokyklos: Normaalikoulu, vietinių vadinama tiesiog „Norssi“, ir Viitaniemi. „Norssi“ – tai UNESCO mokykla, joje nuolat stažuojasi užsienio mokyklų mokytojai, kurie stebi pamokas ir veiklas mokykloje. Tai mokytojų ruošimo „kalvė“, kurioje ilgalaikę praktiką atlieka būsimieji pedagogai. Viitaniemi tarptautinė mokykla, kurioje kartu su vietiniais mokiniais mokosi jaunuoliai, atvykę iš įvairių šalių.

Mūsų mokyklos mokytojai taip pat buvo suteikta galimybė susipažinti su Suomijos švietimo sistema ir stebėti mokykloje vykdomas veiklas: stebėta dvylika įvairių mokomųjų dalykų pamokų, dalyvauta susitikimuose su mokytojais, mokyklos administracija, kuriuose aptarti skirtumai tarp Suomijos ir Lietuvos švietimų sistemų. Suomijos švietimo sistema yra vertinama kaip viena geriausių Europoje. Galbūt jos sėkmę lemia tai, kad mokyklos nėra reitinguojamos, o mokiniai egzaminus laiko tik baigdami mokyklą. Tai leidžia mokiniams orientuotis į mokymosi procesą, o ne į nuolatinį stresą rengiantis įvairiausiems patikrinimams.

Vizito metu mokytojai buvo pristatyta ir miesto istorija, kultūra, tradicijos, kartu su mokiniais ir mokytojais iš Lietuvos, Vengrijos ir Vokietijos dalyvauta žygyje, kurio metu buvo stebėti paukščiai ir aptarta gamtos apsauga.

5. Kvalifikacijos tobulinimo kursai Barselonoje

Rugpjūčio 5–10 d. du gimnazijos mokytojai – V. Marcišauskaitė ir D. Petkevičius – dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose Barselonoje, kuriuos organizavo Europos Teatcher Academy (europass). Kursų tema – dirbtinio intelekto (AI) taikymas ugdant kritinį mąstymą. Kursų dalyviai įgijo žinių ir įgūdžių, kaip naudoti dirbtinio intelekto įrankius mokinių ugdymo rezultatams gerinti, išmoko praktinių strategijų, kaip atpažinti sunkumų patiriančius mokinius, kaip kurti išmaniąsias mokymo sistemas ir automatizuoti vertinimą. Atlikdami praktines užduotis įsitikino, kad DI tampa mokytojų pagalbininku: gali padėti rasti papildomų išteklių, pasiūlyti strategijų, kurios padėtų geriau paaiškinti sudėtingas temas. AI įrankių naudojimas gali padėti kurti įtraukiančią, efektyvią ir personalizuotą mokymosi patirtį, kuri padeda gerinti mokymosi pasiekimus. Svarbu, kad šie įrankiai būtų naudojami apgalvotai ir papildytų, o ne pakeistų tradicinius mokymo metodus.

Kursų dalyviams akcentuota, kad naudojant DI ugdymo procese svarbu užtikrinti, kad jis ne tik pateiktų informaciją, bet ir skatintų mokinius savarankiškai mąstyti, analizuoti ir priimti sprendimus, remiantis objektyviai duomenimis ir logika. DI naudojimas ugdant kritinį mąstymą gali būti efektyvus, jei jis taikomas apgalvotai ir tikslingai: skatinant situacijų analizę ir diskusijas, keliant problemas, kurioms išspręsti reikia analitinio mąstymo, DI gali simuliuoti debatus, kuriuose mokiniai turi argumentuoti įvairius požiūrius.

Praktiniuose užsiėmimuose, kurie vyko Mokslo muziejuje ir Vaizduojamojo meno muziejuje, mokytojai, atlikdami pateiktas užduotis,  išbandė įvairius DI įrankius. Baigiamasis užsiėmimas  tema „AI platformų naudojimas kuriant pamokos planą pasirinkta tema“ įtvirtino įgytas kompetencijas ir darkart parodė, kad DI gali sumažinti mokytojų krūvį automatizuodamas vertinimo procesus, pateikdamas užduotis, mokomąją medžiagą, siūlydamas mokymo strategijas ir pan. Taip mokytojas įgyja galimybę daugiau laiko skirti tiesioginiam darbui su mokiniais: „Jūs esate visos knygos, kurias perskaitėte,  vietos, kuriose buvote, dalykai, kuriais tikite, ir žmonės , kuriuos mylite. Jūs esate ateitis, apie kurią svajojate (Erin Hansen).

2024 – 2025 m.m. projekto veiklos

1. Kvalifikacijos tobulinimo kursai Maltoje

2024 m. birželio 17–21 d. Giedrė Šidlauskienė, Šiaulių universitetinės gimnazijos anglų kalbos mokytoja, dalyvavo kursuose “Brush Up your Teaching Skills – Language Teaching Methodology”, kuriuos organizavo Europos Mokymo Institutas (ETI) Maltoje. Ši profesinio tobulėjimo programa buvo skirta gerinti dėstymo metodus ir pristatyti inovatyvias pamokų strategijas.

Kursų  dalyviai gilino kalbų mokymo sampratą, taikė praktinius metodus, kurie padeda plėsti ir tobulinti anksčiau įgytas žinias. Buvo pristatyti nauji praktiniai mokymo metodai ir patirtinio ugdymo technikos.

Programos metu mokytojai buvo skatinami analizuoti ir reflektuoti savo mokymo metodus, ugdymo kontekstus, tobulinti mokymo įgūdžius, raginami giliau susipažinti su technologijų ir IKT panaudojimu šiuolaikinėje pamokoje. Svarbus seminaro veiklų aspektas – pedagoginės informacijos ir žinių mainai, vykstantys daugiakultūrėje aplinkoje.

Kursų metodika apėmė interaktyvius užsiėmimus, kurių dalyviai patys išbandė mokomąsias veiklas ir metodus: smegenų audrą, problemų analizę ir sprendimą, vaidmenų žaidimus, darbą poromis ir grupėse. Mokytojai aktyviai įsitraukė į sesijas, maksimizuodami mokymosi patirtį ir išgyvendami veiklas iš mokinių perspektyvos.

Giedrė Šidlauskienė, grįžusi iš kursų, planuoja dalintis įgytomis žiniomis su kitais mokytojais, taip prisidėti prie bendruomenės profesinio tobulėjimo. Mokytoja dalyvavo šiuose kursuose pagal „Erasmus+” remiamą projektą, kuris leidžia pedagogams iš įvairių šalių tobulinti savo įgūdžius ir dalintis gerąja patirtimi tarptautiniame kontekste.

2. Kvalifikacijos tobulinimo kursai Kroatijoje

Birželio 24–29 dienomis gimnazijos direktorė I. Žemaitienė dalyvavo tarptautiniuose mokymuose Kroatijoje, kuriuos organizavo Europass Teacher Academy. Mokymų tema „The Callan Method and ICT Tools“.   

Šie mokymai buvo skirti anglų kalbos įgūdžių tobulinimui naudojant „Callan“ metodą, kuris yra dinamiškas ir greitas kalbos mokymo būdas, pagrįstas aktyviu bendravimu su gimtakalbiais. Mokymų metu dalyviai buvo skatinami aktyviai kalbėti anglų kalba, padarytos klaidos taisomos realiu laiku, pateikiama pavyzdžių. Šis metodas padeda lavinti klausymo, supratimo ir kalbėjimo įgūdžius, taip pat didina pasitikėjimą savimi bei mažina baimę kalbėti.   

Mokymų dalyviai turėjo galimybę tobulinti anglų kalbos gramatikos ir sakinių struktūros supratimą, mokytis taisyklingai tarti žodžius bei sudaryti sudėtingus sakinius, taip pat susipažino su technine anglų kalba, skirta profesinei veiklai. Mokymuose buvo aptariama, kaip efektyviai anglų kalba pristatyti save ir savo instituciją, lavinant kalbėjimo ir rašymo įgūdžius.   

Be to, mokymų metu pristatyti ir įvairūs informacinių ir komunikacinių technologijų (ICT) įrankiai, kurie gali būti veiksmingai naudojami ugdymo procese. Dalyviai susipažino su naujausiais ICT įrankiais, skirtais mokymo veikloms efektyvinti, bei gavo praktinių patarimų, kaip integruoti šias technologijas į kasdieninį mokymą, siekiant pagerinti mokinių įsitraukimą ir mokymosi rezultatus.   

Po mokymų direktorė dalinosi įgytomis žiniomis ir patirtimi su kolegomis, skatino gilinti anglų kalbos vartojimo įgūdžius ir ragino taikyti Callan metodą mokymosi procese. Šie mokymai supažindino su naudingais įrankiais, kurie padės toliau tobulinti anglų kalbos mokymą ir didins mokinių pasitikėjimą savimi bendraujant anglų kalba. ICT įrankių integracija į ugdymo procesą yra privalumas, suteikiantis šiuolaikiškam mokymui aukštesnę kokybę.