Noriu mokytis Verslo klasėje, nes….

foto_2V2

Noriu mokytis Verslo klasėje, nes….

„…noriu sužinoti, kaip valdyti savo pinigus, išmokti taupyti“,  „noriu išbandyti save kitoje, dar nepažįstamoje srityje“, „tai šansas išeiti iš komforto zonos ir pasirodyti pasauliui, koks aš iš tikro esu“, „svajoju ateityje dirbti ne samdomu darbuotoju, o sukurti savo verslą, kartu ir darbo vietas kitiems“, „noriu sužinoti, ar turiu verslumo gebėjimų“, „tikiuosi, ateityje ši patirtis man padės…“ Tai eilutės iš mokinių atsakymų į motyvacinės anketos, renkantis Verslo klasę, klausimus. Tokia klasė 2023 m. rugsėjį atvėrė duris Šiaulių universitetinėje gimnazijoje. Į ją pakviesti gimnazijos pirmokai, surinkę reikiamą atrankos balų skaičių.

„Tikime, kad pateisinsime lūkesčius mokinio, kuris rašė, kad nori mokytis pagal sustiprintą programą,“ – šypsosi ekonomikos ir verslumo mokytoja Kristina Nosamienė. Ji ir informacinių technologijų mokytoja Diana Vaivadienė parengė Verslumo ir vadybos pagrindų programą, kurią ketina įgyvendinti per dvejus metus. Šia programa siekiama supažindinti mokinius su svarbiausiais ekonomikos, vadybos ir rinkodaros sprendimais, suteikti IT žinių ir įgūdžių, reikalingų versle (pvz., internetinės svetainės, mobiliosios aplikacijos kūrimas, duomenų analitika su Power BI). Pasirinkę šią klasę mokiniai turės galimybę dalyvauti veiklose, kurios lavina komandinio darbo, komunikacijos ir verslumo įgūdžius, kitaip tariant, žinių apie ekonomiką ir verslą semsis iš praktinės patirties. Jų keliamos idėjos bus realizuojamos praktiniuose užsiėmimuose per  „Lietuvos Junior Achievement“ „AcceleratorX“ programą steigiant jaunąsias bendroves. Verslumo ir vadybos pagrindų programa įgyvendinama bendradarbiaujant su ISM Vadybos ir ekonomikos universitetu, Lietuvos Junior Achievement nevyriausybine organizacija bei Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmais.

Verslo klasės idėją kelerius metus puoselėjo gimnazijos direktorė Inga Žemaitienė, kurios nuomone, verslumas apima visas XXI a. reikalingas kompetencijas – kritinį mąstymą ir analitiškumą, kūrybiškumą ir iniciatyvumą, komandinį darbą ir lyderystę, komunikabilumą, problemų sprendimą, skaitmeninį raštingumą, lankstumą ir atvirumą pokyčiams, socialinę ir globalią atsakomybę. Auganti Z karta nenori dirbti mašininių, nuobodžių darbų, o klientus aptarnaujantis robotas, išmanioji gamykla ar sandėlis, kuriame nėra nė vieno žmogaus, o tarpusavyje „bendrauja“ daiktai, jau tampa realybe. Artėjama prie to, jog mašinos galės spręsti ir veikti be žmogaus įsikišimo… „Šiandien mokome vaikus tiksliai nežinodami, kokių žinių ir įgūdžių  jiems reikės, – dalijasi mintimis direktorė. – Manoma, jog žmonės liks nepakeičiami tokiose sferose, kur reikės nustatyti problemas ir jų priežastis, priimti sprendimus, bendrauti ir bendradarbiauti, konsultuoti, valdyti. Gal ir keistai skamba, bet turime daryti viską, kad suteiktume kompetencijų jaunam žmogui tapti patraukliu ir konkurencingu darbuotoju „robotų visuomenėje“, nes, kaip ten bebūtų, jokios mašinos ir jokie robotai be žmogaus neveiks.“

Kad skaitmeninis mąstymas ir raštingumas tampa neatsiejama kasdienybės dalimi pritaria ir kalbinti Verslo klasės mokiniai, intensyviai ieškantys idėjų miestui ir gimnazijai, jos aplinkai. Idėjų, kurios šalia, bet neįvardytos, kurios be galo reikalingos ir tvarios, kurios siejasi su ekonomika, kultūra ir mokslu. Kiekvienas iš jų tarsi Antikos mito Ikaras lipdo savo sparnus…